Inköpare / Materialhemtagare

Inköpare / Materialhemtagare

Tjänstebeskrivning
Vi söker nu en inköpare/leveransbevakare till Eberspächer AB och hoppas finna dig som vill göra en spännande resa i en expansiv och internationell koncern. Du brinner för logistikfrågor och tjänsten kan till viss del utformas utifrån den bakgrund och erfarenhet du har. Vi uppmuntrar engagemang och nyfikenhet och förväntar oss att du trivs i en miljö som präglas av dynamik, tillväxt och många kontaktytor. Vi är idag en liten grupp på 3 personer som tillsammans ansvarar för inköp och materialhemtagning för både Sverige, Norge och Danmark.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar:
  • Din vardag hos oss är omväxlande den handlar mycket om att ge god service till interna och externa kontakter. Kundfokus, effektivitet och förståelse för affären är viktigt för att vi fortsatt ska vara framgångsrika, och här spelar du en viktig roll. Du har varierande arbetsuppgifter och din vardag hos oss blir allt annat än tråkig.
  • Du arbetar operativt med att analysera behov, planera materialförsörjning i tätt samarbeta med Produktions- och Teknikavdelningen. Det är viktigt att du följer våra kunders behov och att du arbetar fokuserat för att leveranserna kommer i tid. Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du kan vara flexibel både vad gäller arbetsbelastning och engagemang.
  • Du är en av våra viktiga länkar till leverantörerna och jobbar med allt från offertförfrågan, mindre förhandlingar, orderläggning samt ordererkännande och genomför affärer i enlighet med kundens inköpsprocesser, riktlinjer och rutiner. I uppdraget ingår att medverka till att vi utvecklar våra leverantörsrelationer.
  • Du kommer också att arbete med att utveckla och effektivisera våra materialflöden. Du kommer också att vara en viktig spelare i ett stort global logistikprojekt tillsammans med våra koncernbolag.
Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning inom Inköp, ekonomi, logistik eller motsvarande. Du har erfarenhet från liknande arbete. Den vi söker har genuint intresse för Inköp/Logistik och ska kunna ansvara, driva och genomföra förbättringsarbete inom detta. Du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift samt i MS Office. Har du erfarenheter från SAP R3 och har kunskaper i Tyska och/eller Polska är det meriterande.

Vi behöver en lagspelare med driv som trivs med att ha många relationer och kontakter på alla nivåer i organisationen och är positiv till att jobba flexibelt både inom och utanför din formella roll samt bidra till att skapa teamanda. Du är en person med ett övergripande synsätt, som samtidigt har en stark analytisk förmåga, drivkraft och god affärsmässighet. Vi värdesätter också egenskaper som skapar förutsättningar för ett gott samarbete och kommunikation med övriga intressenter i organisationen, för att implementera och realisera våra gemensamma mål, strategier och förväntningar.

Eftersom att du är ansvarig för dina egna leverantörer krävs det att du är självgående och ansvarstagande. Du har förmåga att se vilka faktorer som inverkar på planering och störningar i olika processer.

Tjänsten är tillsvidare, på heltid och med placering i Trollhättan.

Vi erbjuder
Eberspächer erbjuder en personlig och yrkesmässig utveckling och arbete i en global koncern med stora möjligheter.

Mer om tjänsten
Eberspächer är en av de ledande leverantörerna för avgassystem, fordonsvärmare och klimatsystem för fordon. Eberspächer är även en professionell, innovativ partner till fordonsindustrin inom luftkonditioneringssystem i specialfordon samt inom fordonselektronik. Kunderna är nästan uteslutande europeiska, nordamerikanska och allt fler asiatiska fordonstillverkare. 2017 hade den internationellt sammansatta företagsgruppen, med ca 9 500 medarbetare, en omsättning på över 4,4 miljarder euro. Det svenska huvudkontoret finns i Trollhättan och försäljningskontor i Stockholm, Oslo och Köpenhamn. Mer info på www.eberspaecher.se

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa ansvarig rekryteringskonsult Johannes Hedlund på tfn 0760-00 18 91.

Vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2018-11-25

Intervjuer sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Trollhättan
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp, Logistik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Wise Professionals AB
Sista ansökningsdag 25 nov (6 dagar kvar)