Norsk- & Svenskspråkig kundservicemedarbetare

Norsk- & Svenskspråkig kundservicemedarbetare

Är du både norsk- och svenskspråkig samt har ett genuint intresse för service och är redo för en ny utmaning?

Har du dessutom en bakgrund inom service eller administration och vill arbeta i ett glatt och serviceinriktat gäng som fokuserar på kunden i alla avseenden?

Då är tjänsten som kundservicemedarbetare något för dig!

Om tjänsten

Som kundservicemedarbetare tror vi att service ligger i ditt DNA. Du kommer bli ansiktet utåt, där du representerar värderingar, produkter och varumärken. Din huvudsakliga uppgift blir att vara kunderna behjälpliga genom att besvara deras frågor och önskemål via chatt, telefon, mejl och sociala medier, främst mot den norska och svenska marknaden. Ärenden som du kommer att hantera kan handla om allt från leveranser, sortiment, produktrådgivning, betalning och returer.

Du kommer att vara en del av ett team om ca 10 kollegor som arbetar inom kundservice mot den svenska marknaden såväl som våra nordiska grannländer.
I rollen samarbetar du även tillsammans med vår logistikavdelning, e-commerce team och marknadsavdelning.

Jobbet innebär,
  • Att ta emot och besvara frågor från våra kunder via telefon, chatt, mejl och sociala medier.
  • Att hantera reklamationer och returer
  • Att ansvara för kundens ärende från början till slut
  • Att vara delaktig i att skapa och upprätthålla rutiner samt utveckla processer
  • Att hålla sig uppdaterad om bolagets sortiment, tjänster, kampanjer och policys
Arbetet är på heltid med varierande arbetstider där kvällar och helger förekommer likväl som sedvanliga kontorstider på vardagar.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start 1 augusti eller enligt ök.
Du kommer att vara anställd av Adecco och bli uthyrd till vår kund med goda möjligheter till anställning hos företaget.

Om dig

Som en del företaget tror vi att du är intresserad av en hälsosam och hållbar livsstil och stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och söker framför allt dig som är trevlig och kommunikativ i både tal och skrift.

Kvalitet är något som värderas högt och kunderna ska alltid känna sig väl omhändertagna. Därför tror vi att du finner energi av att ge service i världsklass och uppskattar kontakten med olika typer av människor.

Mycket av arbetet sker i olika datasystem, du bör därför ha god datavana och lätt för att ta till dig rutiner. Erfarenhet av liknande uppgifter och kunskaper om kosttillskott, träning och hälsokost är meriterande men ännu viktigare är att du har viljan och förmågan att göra ett bra jobb.

Vi tror att du
  • Är intresserad av hälsa och nutrition
  • Gillar att hjälpa andra människor
  • Är kommunikativ i både tal och skrift
  • Har en attityd som präglas av positivitet och trygghet
  • Är social och flexibel och gillar att samarbete med teamet, alltid med kundens bästa i åtanke
  • God datavana och har lätt för att ta till dig nya system
Krav
  • Har en fullgjord gymnasieutbildning
  • Du talar och skriver norska och svenska flytande
  • Genuint intresserad av människor och kundbemötande
Meriterande är,
  • Tidigare erfarenhet av kundmöten
  • Tidigare arbetat i Zendesk
  • Tidigare arbetat i Salesforce commerce cloud
  • Bekant med GDPR och behandling av personuppgifter.
Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Tobias Jacobsson via tobias.jacobsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Trollhättan
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 22 juli 2022 (25 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.