Kundansvarig med personalansvar sökes i trollhättan!

Kundansvarig med personalansvar sökes i trollhättan!

Tycker du om att ha många bollar i luften och lockas av att ha mycket kontaktytor med kunder och personal? När du läser orden "mycket ansvar och att vara en viktig del i att förenkla vardagen för hundratals personer" så vaknar intresset inom dig? Assistansbolaget söker nu en medarbetare som kundansvarig med personalansvar till sitt kontor i Trollhättan, vi jobbar med löpande urval så sök redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker nu en kundansvarig till personer med funktionshinder där man även har personalansvar över assistenter till Assistansbolaget. Assistansbolaget erbjuder personlig assistans och personlig service till kunder i hela Sverige, de erbjuder även stöttning och vägledning inom juridiska och ekonomiska ärenden för personerna med funktionsnedsättning. Huvudkontoret ligger i Örebro och utöver det har de även kontor i Örnsköldsvik och Trollhättan. Då företaget växer söker de nu en ny medarbetare till deras team i Trollhättan där du kommer samordna med kunder och deras assistenter! I teamet kommer du ha tillgång till löneansvarig, jurist och informatör, du arbetar självständigt under eget ansvar samtidigt som det alltid finns någon att vända sig till för att hjälpa varandra. Arbetet innebär att du är på resande fot 23 dagar i veckan då du besöker kunder, det förekommer även möten och aktiviteter på kvällstid.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Assistans Bolaget. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig sex månader, med goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som kundansvarig kommer du arbeta med att ansvara för administrationen kring personer med funktionshinder och deras assistenter. Du kommer att ha mycket kundkontakt för att se till så varje kund får det den förväntar sig genom att styra upp kundernas aktiviteter, se till så de håller budgeten och rätt kvalitet samt ha kontakt med föräldrar, vårdnadshavare och arbetsledare. Du kommer också ha ansvar över 80-100 assistenter och styra upp bemanningen, i arbetsuppgifterna ingår lönerapportering och administration kring assistenttimmar. Du kommer ha ansvar för ca 20 kunder inom 20 mils resväg så arbetet innebär en del resor. Kvällsjobb förekommer även ca 12 dagar i veckan då det kan vara möten och aktiviteter.

Du kommer till exempel att:
  • Vara ansvarig för rekrytering och bemanning av assistanspersonal
  • Leda personalmöten och medarbetarsamtal samt anordna assistentaktiviteter
  • Leda kvalitetsarbeten inom ansvarsområdet
Tjänsten passar dig som vill jobba med många kontaktytor samt ha mycket ansvar. Rollen som kundansvarig ger dig möjligheten att jobba på ett familjärt företag som alltid sätter kunden i fokus och som förstår vikten av långsiktighet.

Vi söker dig som
  • Har en utbildning inom personalvetenskap eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig
  • Minst ett års arbetslivserfarenhet
  • Har körkort B
  • Skriver och pratar svenska obehindrat, då språket används i kontakt med kunder och kollegor
Det är meriterande om du har jobbat med personal, schema och tidsrapportering digitalt. Vi ser också positivt på om du tidigare jobbat med eller har annan personlig erfarenhet av assistans.

Vi söker dig som tycker det är roligt att ta stort ansvar och har lätt för att skapa kontakter med personer i din omgivning genom goda relationer och samarbeten både externt och internt. Vi ser även att du är flexibel i ditt arbete då du snabbt kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter och anpassa dig efter ändrade förutsättningar. Du vet vad riktigt bra service innebär och överträffar ofta kunders förväntningar.

Övrig information

Start: Omgående

Omfattning: Heltid flex, 8.00-16.30

Placering: Trollhättan

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Assistansbolagets önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg02@academicwork.se . Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Om oss

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Trollhättan
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Assistansbolaget i Sverige AB är inte störst på marknaden. Men det är heller inget vi strävar efter. Vi är tillräckligt stora för att kunna erbjuda dig personlig service och personlig assistans samtidigt som vi har både juridiska och ekonomiska muskler när det behövs." så beskriver Assistans Bolaget sig själva. Med sina medarbetare verkar de dagligen för ett värdefullt och intressant liv utifrån varje enskild individs förutsättningar till sina 250 kunder.