Driftchef, Fastighetsavdelningen

Driftchef, Fastighetsavdelningen

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.

Arbetsplatsen
Sveriges sydligaste kommun blickar inte bara ut över Östersjön och Europa utan är mitt i en fas av utveckling och omvandling. Staden och landsbygden har påbörjat en spännande resa där stora infrastrukturprojekt är under planering eller under genomförande. En kraftfull samhällsutveckling kommer att sätta Trelleborg på kartan som en av Sveriges mest attraktiva kommuner.

Fastighetsavdelningen, som är en del av Tekniska Serviceförvaltningen, ansvarar för att bygga och förvalta de fastigheter där kommunen har egen verksamhet eller som har annat strategiskt värde. Vi arbetar med kommunens egenägda och externt inhyrda lokaler. Vi ansvarar för att förvalta de fastigheter där kommunen har egen verksamhet eller som har annat strategiskt värde. Beståndet består av över 200 objekt om ca 300 000 kvm lokaler åt kommunens verksamheter.

Fastighetsavdelningen verkar som beställare och representant från kommunens sida. Vi är idag ca 35 medarbetare. I rollen som enhetschef för drift- och service kommer du att leda och ansvara för ett tjugotal medarbetare bestående av teamledare, fastighetstekniker och fastighetsvärdar.

Arbetsuppgifter
Som driftchef har du personal- och arbetsmiljöansvar samt ett verksamhets- och ekonomiskt ansvar för drift och skötsel av de fastigheter som fastighetsavdelningen förvaltar. Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp och driva och vara delaktig i avdelningens övergripande verksamhetsutveckling.

Rollen innebär även att leda enhetens arbete med att få ännu nöjdare kunder och beställare och ansvar för att tillsammans med förvaltningen driva ett systematiskt utvecklingsarbete med ett tydligt kundfokus så att verksamheten effektiviseras och utvecklas positivt.

Det innebär att du kommer att vara ägare, kvalitets- och uppföljningsansvarig för att ärenden och felanmälningar åtgärdas och levereras enligt utsatta kundlöften. För att få nöjdare kunder är detta en av avdelningens huvuduppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot fastighetsdrift eller annan utbildning arbetsgivaren anser likvärdig. Du har tidigare erfarenheter från arbete i fastighetsbranschen i ledande position med personalansvar.

Tjänsten kräver en god samarbetsförmåga och stor social kompetens men även förmågan att koppla samman byggtekniska frågor med ekonomi. Dokumenterad erfarenhet av verksamhetsutveckling och ledarskap är en merit. Viktiga övriga egenskaper är ansvarstagande, lyhördhet och handlingskraft.

Du är också en lagspelare som delar med dig av din erfarenhet och kompetens från tidigare uppdrag inom fastighetsbranschen. Du får dina medarbetare att växa. Som chef har du naturligtvis god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Arbetstid/varaktighet
Tillsvidare, 100%

Tillträde
Enligt överenskommelse

Kontakt
Stefan Andersson, Bitr. förvaltningschef. Telefon: 0410-73 32 78

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2022-11-30 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!
Mer info
Område Trelleborg
Yrkesroll Offentlig Förvaltning, Kommunal administration & Ledning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://trelleborg.varbi.com
Sista ansökningsdag 30 nov 2022 (4 dagar kvar)