Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.

Arbetsplatsen
Välkommen att arbeta som boendekoordinator på Myndighetsenheten Vård och Omsorg som är en del av Socialförvaltningen. Vi på Myndighetsenheten Vård och Omsorg ansvarar bl.a för att utreda och besluta om sökandes behov av insatser enligt Socialtjänstlagen och Färdtjänstlagen. Boendekoordinator huvudsakliga arbetsuppgift är att koordinera korttids-, växelvårds- och särskilt boendeplatser till dem som av enhetens biståndshandläggare beviljats det.

Arbetsuppgifter
  • Fördela platser till dem som beviljats korttids-, växelvårds- och särskilt boende
  • Kontakt med kunder och deras företrädare
  • Kontakt med interna och externa samarbetspartners, som biståndshandläggare, personal på både dem kommunala och dem privat drivna boenden i kommunen, etc.
  • Hantera system/program som Lifecare, Procapita, Mina Planer, Excel
  • Statistik
  • Övrigt förekommande administrativt arbete på enheten
Du arbetar mycket självständigt, men ingår i arbetsgruppen med handläggare på Myndighetsenheten.

Kvalifikationer
Utbildning och erfarenhet av Vård- och omsorg är ett krav.

Du skall ha god datorvana, känna dig bekväm med att arbeta i Excel. Meriterande är om du tidigare arbetat i verksamhetssystemen Lifecare, Procapita samt Mina Planer.

Du måste vara strukturerad, ordningsam, ha lätt för att samverka och skapa goda relationer med andra yrkesgrupper, kunder och deras anhöriga. Det krävs att du är självständig, självgående och kan arbeta ensam. Du skall känna dig bekväm med att ta självständiga beslut och kunna driva på processen. Du bör också kunna arbeta med flera frågor parallellt utan att tappa fokus.

Du måste behärska det svenska språket i tal och skrift.

Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Kontakt
Else Kari Palm, enhetschef tel 0410-73 39 58

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2022-12-11 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Före erbjudande om anställning skall ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Välj utdrag: "Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3).

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!
Mer info
Område Trelleborg
Yrkesroll Offentlig Förvaltning, Kommunal administration & Ledning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Trelleborgs Kommun
Hemsida https://trelleborg.varbi.com
Sista ansökningsdag 9 dec 2022 (9 dagar kvar)