Biståndshandläggare, Myndighet Vård och Omsorg

Biståndshandläggare, Myndighet Vård och Omsorg

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.

Arbetsplatsen
Välkommen att arbeta som biståndshandläggare på Myndighetsenheten Vård och Omsorg som är en del av Socialförvaltningen. Myndighetsenheten VoO ansvarar för att utreda och besluta om sökandes behov av insatser enl. Socialtjänstlagen. Du välkomnas av ett glatt gäng med bred kompetens, som lägger stor vikt vid att tillsammans driva förändringsarbete i utredningsprocesser. Vi tycker det är viktigt att tillsammans bidra till att skapa en god arbetsmiljö där vi både som grupp och individ ges möjlighet att växa i vår yrkesroll.

Kommunikationsmöjligheterna är goda. Arbetsplatsen ligger cirka tio minuters gångväg från buss- och tågstationen.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består främst av att utreda, bedöma, besluta om insatser samt uppföljning i enlighet med gällande lagstiftning. I arbetsuppgifterna ingår möten med såväl den enskilde, anhöriga, andra förvaltningar, myndigheter och vårdgivare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från Socionomprogrammet eller Sociala omsorgsprogrammet. Du ska ha goda kunskaper gällande lagstiftning och rättspraxis inom området.

Meriterande är några års yrkeserfarenhet av utredning- och myndighetsutövning samt yrkeserfarenhet av verksamhetssystemen Lifecare/Procapita, Mina Planer och arbetssättet IBIC.

Den aktuella tjänsten kommer främst arbeta mot målgruppen äldre.

Arbetet kräver att du har en god förmåga att skapa kontakter och har ett gott samarbete med samarbetsparter, både internt och externt. Du har god förmåga att utrycka dig i det svenska språket, både muntligt och skriftligt.

Ett värdigt och respektfullt bemötande är viktigt i arbetet hos oss. I arbetet ställs krav på social förmåga, lyhördhet och ett intresse för att skapa bra möten. Vi söker dig som vill möta människor, har en positiv människosyn, god samarbetsförmåga och en egen drivkraft. Vi söker dig som är bra på att prioritera och hålla tidsplaner. Du är noggrann och ansvarsfull, flexibel och van vid att arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga.

Vidare krävs god datorvana.

Förutom den formella kompetensen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.

Körkort för manuellväxlad bil är ett krav.

Före erbjudande om anställning skall ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Arbetstid/varaktighet
Visstidsanställning, 100% tom 211231, med möjlighet till förlängning.

Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse.

Kontakt
Else Kari Palm 0410-73 39 58, 0708-81 74 74

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2021-04-30 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!
Mer info