Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.

Arbetsplatsen
Avdelningen för Kvalitet och resursutveckling vid Trelleborgs kommun arbetar med stöd, samordning och styrning av kommunens verksamheter t.ex. ekonomi, HR och digitalisering. Tjänsten som Kvalitetsstrateg ingår i enheten Digital utveckling. Du kommer att ingå i ett ambitiöst team samtidigt som du självständigt arbetar med att samordna och utveckla kvalitetsledningsarbetet. I Trelleborgs kommun vill vi tänka nytt och göra det utifrån dem vi är till för, våra kommuninvånare. Avdelningen är inne i en utvecklingsfas med fokus på processutveckling och kvalitativt stöd.

Arbetsuppgifter
Som Kvalitetsstrateg ska du driva, utveckla, samordna och följa upp kommunens kvalitets- och verksamhetsutvecklingsarbete, tillsammans med en kollega som ansvarar för samma arbetsområden.
Områden som du kommer att arbeta med är främst:
  • Verksamhetsplanering och uppföljning - för Kommunledningsförvaltningen och med samordning mot andra förvaltningar.
  • Rapportering, uppföljning och analys i samband med delårs- och årsbokslut.
  • Intern kontroll - samordning av kommunens intern kontrollplan.
  • Digital utveckling - systemutveckling och drift av verktyget Stratsys tillsammans med andra kollegor och system på enheten.
  • Enkäter - analys och rapportering.
  • Samordning/hantering av statistik.
Kvalifikationer
Du har lämplig akademisk utbildning om minst 3 år inom exempelvis samhällsvetenskap, statsvetenskap, digitalisering eller liknande relevant område eller vad arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kommunal verksamhet/offentlig verksamhet och kunskaper om planering och uppföljning av verksamhet. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Det är starkt meriterande om mycket goda IT-kunskaper och har erfarenhet av att arbeta med verktyget Stratsys. Det är meriterande om du har god erfarenhet av hantering av statistik, förändringsledning eller muntlig föredragning.

Som person är du bekväm i att ha olika roller i din anställning såsom ansvarig, stöd, specialist, samordnare eller föredragande. Du är ansvarsfull, systematisk, analytisk, och möter dagligen olika människor och behov med öppet sinne. Du arbetar självständigt, samarbetar med andra och gillar att bidra till utveckling av verksamhet och arbetsuppgifter.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Arbetstid/varaktighet
Heltid/vikariat, cirka 1 år från anställningsdag.

Tillträde
Från 2020-08-25 och senast den 2020-10-01.

Kontakt
Michel El-Dabh, Enhetschef - Digital utveckling. Telefon: 0410 - 733 643.
Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket.

Sista ansökningsdag
2019-07-31 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Vi arbetar med löpande urval.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Mer info
Område Trelleborg
Yrkesroll Administration, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.trelleborg.se/sv/naringsliv-arbete/jobba-hos-oss/lediga-jobb/
Sista ansökningsdag 31 juli 2020 (21 dagar kvar)