Ekonomiansvarig till JN Solar

Ekonomiansvarig till JN Solar

Söker du efter ett arbete med mycket variation där du får ta stort eget ansvar och kompetensutvecklas? Vill du vara med på bolagets tillväxtresa och vara delaktig i Sveriges omställning till förnybar energi?

Om företagetJN Solar är Norra Sveriges största företag specialiserat på försäljning och installation av solcellsanläggningar för elproduktion till företag och privatpersoner. Företaget grundades 2010 av bolagets nuvarande ägare och VD Johan Nilsson. Idag är de 22 anställda fördelade på de tre kontoren Timrå (huvudkontor), Östersund, och Bollnäs, med ambitionen att växa ytterligare geografiskt.
Företaget och dess anställda har ett gediget miljöintresse med drivet att vara en bidragande del i omställningen till det förnybara energisamhället. Kompetensnivån inom bolaget är hög med ambitionsnivå att vara branschledande, och medarbetarna besitter nationella och internationella erfarenheter inom solenergi, energilagring och ladd-infrastruktur för elbilar.
Förra bokslutet omsatte bolaget 25 miljoner kr. Tillväxttakten har sedan starten legat på över 50% per år och målsättningen är att fortsätta i samma takt. http://jnsolar.se/om-oss/

ArbetsuppgifterSom ekonomiansvarig på JN Solar arbetar du med helheten. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat kund- och leverantörskontra, fakturering, löner, avstämningar och bokslut. Du stöttar säljare och projektledare med bland annat utvärderingar av deras kostnadskalkyler samt sköter uppföljningen på tidsrapporteringen. Kommunikationsvägarna är många där du rapporterar till VD, projektledare och säljare. Vidare arbetar du med lagersaldot, in- och utleveranser samt inköp både från nationella och internationella aktörer.
Du arbetar strategiskt med utveckling och uppbyggnad av rutiner, affärssystemet och kassaflödet för att effektivisera och skapa goda förutsättningar.

Formella krav
  • Gymnasialutbildning, fördelaktigt inom ekonomi
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Grundläggande kunskaper inom arbetsrätt och lönehantering är meriterande
  • Erfarenhet från produktionsföretag och marknadsföring är en merit
  • Goda kunskaper i svenska och engelska
  • Systemvana från bland annat Fortnox, CRM, lagerhanteringsprogram och projektsystem är meriterande
För att lyckas i rollen är du en strukturerad och självgående person med god förståelse för affären. Du trivs i en vardag med varierande uppgifter som du själv får driva och ansvara för. Du är en social och hjälpsam kollega som både kan uppskatta och lära dig av övriga medarbetares kompetens likväl som stå på dig vid beslutsfattanden.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

* Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos FÖRETAGET.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Timrå
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomi, kundreskontra, leverantörreskontra, bokslut, CRM, Fortnox, lön, resultat, fakturering, kostnadskalkyler, affärssystem, ekonomiansvarig, timrå, sundsvall, marknadsföring
Mer info
Område Timrå
Yrkesroll Organisation & ledning, Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.