Ekonomiassistent på halvtid

Ekonomiassistent på halvtid

Vi söker
Ekonomiassistent på halvtid
Rapporterar till: Ekonomichef

Ansvar:
  • Löpande bokföring och reskontrahantering
  • Vid behov kunna biträda med löneadministration
Arbetsuppgifter:
  • Leverantörsreskontrahantering
  • Inläsning och fördelning av fakturor
  • Leverantörsbetalningar
  • Kundreskontrahantering
  • Bokföra inbetalningar
  • Kravhantering
  • Löpande bokföring
  • Grundbokföring av löpande transaktioner i ekonomisystemet Microsoft MBS AX
  • Stå till arbetsgivarens förfogande som leder och fördelar arbetet
Omfattning:
  • Halvtid, 20 timmar/vecka
Kvalifikationer:
  • 3 års gymnasiekompetens eller motsvarande
  • 3 års yrkeserfarenhet som ekonomiassistent.
För ansökan och frågor om tjänsten kontakta: Carl-Gustaf Spens på carl-gustaf.spens@lgtlogistics.comeller på telefon 0504-40104
Utvärdering sker löpande så sänd CV och en kort beskrivning av Dig själv snarast, dock senast den 31 mars,för anställning 1:a maj eller enligt överenskommelse.

Besök gärna vår hemsida, www.lgtlogistics.com
Mer info
Kontaktperson Carl-Gustaf Spens
Telefon 0504-40104
Email Mejla Carl-Gustaf Spens
Område Tibro
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Deltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.lgtlogistics.com
Sista ansökningsdag 31 mars (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

LGT Logistics är Nordens ledande specialist inom möbellogistik. Skräddarsydda koncept för möbeltillverkare, importörer, grossister och detaljhandlare i kombination med högkvalitativa transporter har gjort att LGT Logistics har fått förtroendet att hantera möbellogistiken för många välkända nordiska möbelföretag.

Koncernen omsätter cirka 80 miljoner euro och har över 400 anställda, samt kontor och lager i Sverige, Danmark, Finland och Litauen.