Löne- och HR administratör

Löne- och HR administratör

Till den svenska verksamheten i Tibro söker vi nu en löne- och HR administratör som har ett genuint intresse för lön, personalarbete och människan. Som person är du ansvarsfull, noggrann, strukturerad och självständig. Du är professionell och affärsmässig i mötet med andra människor och förstår vikten av att hantera information konfidentiellt.

Det är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse och du rapporterar till VD.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Löneadministration i Kontek Lön
  • Personaladministration och registervård
  • Löpande personalarbete
  • Dialog med fackliga organisationer
  • Stöd till ledare och medarbetare i personalrelaterade frågor

Kvalifikationer
  • Gymnasieekonom eller motsvarande ekonomisk utbildning
  • Erfarenhet från löneadministration
  • Kunskaper i Kontek är meriterande
  • Goda kunskaper i officepaketet

Tjänsten söker du genom att maila CV och personligt brev till eva.holmlind@lgtlogistics.com senast den 28 februari. Urval sker löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Frågor om tjänsten besvaras av Tf VD Eva Holmlind via mail eva.holmlind@lgtlogistics.com eller på telefon 0791-002 253. Besök gärna vår hemsida, www.lgtlogistics.com

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Tibro
Yrkesroll Administration, HR & Personal, Löner & Förmåner, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

LGT Logistics är Nordens ledande specialist inom möbellogistik.
Skräddarsydda koncept för möbeltillverkare, importörer, grossister och detaljhandlare i kombination med högkvalitativa transporter har gjort att LGT Logistics har fått förtroendet att hantera möbellogistiken för många välkända nordiska möbelföretag. Koncernen omsätter cirka 80 miljoner euro och har över 400 anställda, samt kontor och lager i Sverige, Danmark, Finland och Litauen.