Vi söker en lönespecialist till gategroup Sverige

Vi söker en lönespecialist till gategroup Sverige

gategroup is the global leader in airline catering, retail-on-board and hospitality products and services. We provide passengers with superior culinary and retail experiences, leveraging innovation and advanced technology solutions. Headquartered in Zurich, Switzerland, gategroup deliver operational excellence through the most extensive catering network in the aviation industry, serving more than 700 million passengers annually from over 200 operating units in over 60 countries/territories across all continents. In 2018, gategroup reached approximately 43,000 employees worldwide. gategroup in Sweden have several operating units in Arlanda, Landvetter, Malmö-Sturup, Kista and Tibro. Approximately 900 employees are working at these units.Har du erfarenhet av att arbeta med lön- och HR-administration? Trivs du med att stötta HR, ledning, chefer, medarbetare - ja, hela verksamheten på bästa sätt? Då kanske det är just dig vi söker! Vi på gategroup söker nu en ytterligare lönespecialist till vårt team i Tibro.

Ansvarsområden:

Som lönspecialist kommer du att ingå i ett team som arbetar med att stötta hela gategroups verksamhet i Sverige med lön- och HR administration. Du kommer arbeta nära de övriga medlemmarna i teamet, och även med HR Managers och Business Partners som är placerade på våra enheter i Tibro, Kista och på Arlanda.

Som lönespecialist kommer du ta del i lönekörningen, utfärda arbetsgivarintyg och andra intyg, hantera rapportering till Försäkringskassan och andra instanser samt svara på lönerelaterade frågor från chefer och anställda. Det ingår även viss manuell hantering av löneunderlag, men tyngdpunkten ligger framför allt i att kunna arbeta effektivt i våra lön- och HR-system. Varje månad är du tillsammans med övriga i teamet ansvarig för ca 1000 löner inom olika avtalsområden.

Utbildning och erfarenhet:
  • Relevant gymnasie- eller YH-utbildning inom lön, HR eller ekonomi
  • Minst 5 års erfarenhet av löneadministration, kunskaper i Hogia lön+ och Flex HRM är mycket meriterande.
  • Minst 2-4 års erfarenhet av HR-administration eller administration av liknande slag
  • Grundläggande erfarenhet av arbetsrätt och erfarenhet från att arbeta med olika kollektivavtal är mycket meriterande
  • Rollen kräver goda kunskaper i svenska och i engelska som är vårt koncern-språk
  • God nivå i Office-paketet, särskilt excel och word.
Personliga egenskaper:

Vi tror att du trivs med att arbeta med personal och löneadministration i en supportfunktion, med många kontaktytor och en bred variation av arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och värderar högt personer som både kan arbeta i team och ta eget ansvar. Det är viktigt att kunna arbeta med stora mängder information på ett noggrant och effektivt sätt, samtidigt som du ständigt försöker förbättra processer och rutiner. För att lyckas i tjänsten behöver du ha en förmåga att bygga och bevara förtroende hos chefer och medarbetare och det är också viktigt att förstå och vilja utveckla vårt teams funktion i verksamheten.

Omfattning:

Heltid, tillsvidare med inledande provanställning. Start snarast eller enl. ök.

Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens utgång.Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR Manager Anja Stahre via epost: astahre@gategroup.com

I samband med anställning kommer sen säkerhetsprövning göras enligt de lagar och regler som rör verksamheten i Tibro.
Mer info
Område Tibro
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.inflightservice.se
Sista ansökningsdag 10 dec 2019 (54 dagar kvar)