Hoppa till innehåll

Technical Expert - Apple Kundsupport

Publiceringsdatum
21 juni 2024
Antal tjänster
2
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sammanfattning

En Technical Expert kombinerar omfattande kunskaper om felsökning med förmågan att väcka förväntan kring att äga produkter i Apples ekosystem – med särskilt fokus på iPhone. Efter en noggrann felsökning hjälper en Technical Expert kunden att välja det reparations- eller uppgraderingsalternativ som passar bäst. Vid behov kan en Technical Expert utföra reparationer på iPhone-enheter och andra Apple-produkter. En Technical Expert utbildar och handleder även butikens Technical Specialist-medarbetare och hjälper dem att utöka sina kunskaper. De själva får i sin tur vägledning av Genius-teamet.

Viktiga kvalifikationer

  • Kan både ta emot och ge feedback och vägledning till andra.
  • Kan identifiera mönster utifrån tidigare erfarenhet av felsökning för att diagnostisera symptom och orsaker.

Beskrivning

Felsöker, diagnostiserar och reparerar iOS-enheter, Apple TV, Apple Watch, Beats, AirPort samt andra små enheter och tillhörande mjukvara.

Använder sina omfattande kunskaper om hårdvara och mjukvara för att förklara vad tekniska problem kan bero på.

Bistår såväl kollegor som kunder vid hämtning i butik.

Hjälper Technical Specialist-medarbetare med problem relaterade till teknik och kundservice.

Tar reda på kundernas alla behov och erbjuder produkt- och servicelösningar.

Visar förståelse för kundens frustration när tekniken inte fungerar som förväntat och förklarar svåra tekniska problem på ett sätt som kunden förstår.

Tar hand om varje kund så fort som möjligt. Prioriterar så att både individuella och teamets produktivitetsmål nås.

Skapar rimliga förväntningar hos kunderna och håller dem informerade och uppdaterade under hela processen.

Dokumenterar all nödvändig information om användaren och problemets natur så exakt som möjligt i alla system som stöds.

Registrerar alla transaktioner korrekt så att antalet service- och lagerdelar stämmer.

Fördjupar produktkunskaper och använder alla tillgängliga verktyg och material för att skaffa viktig information.

Håller sig uppdaterad gällande aktuella produkter och tjänster i butiken och online – såsom kampanjer, produktfunktioner, lagerstatus, riktlinjer och rutiner.

Föreslår lämpliga tillbehör som förbättrar kundens upplevelse av iOS-enheter och andra enheter.

Ytterligare krav

  • Du har erfarenhet av att felsöka hårdvaru- och mjukvaruproblem i en kundservicemiljö.
  • Du har god social kompetens och erfarenhet av att hantera kundserviceproblem på ett empatiskt sätt.
  • Du är handlingsfokuserad och motiverad att göra det som är bäst för kunden och teamet. Du kan ofta förutse och parera problem och hinder.
  • Du har förmåga att arbeta i en hektisk butiksmiljö och fatta snabba beslut, ibland inom snäva tidsramar och i pressade situationer.
  • Du har uppvisad förmåga att arbeta i team och dela ansvar med andra teammedlemmar.
  • Du uttrycker dig väl i både tal och skrift samt är bra på att anpassa din kommunikation och stil efter olika målgrupper.

Jobbtyp: Det finns både heltids- och deltidsjobb.

Arbeta på distans:

  • Nej

Hos oss på Apple värdesätter vi jämställdhet, mångfald och inkludering och dessa värderingar är också kärnan i hur Apple främjar sin organisationsutveckling.

Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida; klicka på länken uppe till höger och klicka på “Sök”.

Har du problem med att söka så skicka ett mejl på retailstaffingSE@apple.com

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
21 juli 2024 (7 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se