VD-assistent / Ekonomiassistent

VD-assistent / Ekonomiassistent

Tjänsten
Rollen som VD assistent och ekonomiassistent på LMK är en ny roll som kommer vara dynamiskt intressant och varierande bestående av två huvuddelar med ungefär lika stor arbetsinsats.

Den första delen är att vara behjälplig på företagets ekonomifunktioner bl.a. hantera leverantör- och kundreskontra samt vara kundsupport per telefon och mail.
I denna del ingår även arbetsuppgifter som att hämta posten och att hålla koll på företagets materialanskaffning vad gäller allt kring kontorsmaterial som toner, papper, toalettartiklar, kaffe m.m.

I den andra delen är fokus på att underlätta för VD i sin vardag. Det gäller bl.a. administrera och förbereda möten, agendor och protokoll, resebokningar, förberedelser inför maskinvisningar, mail och kalenderhantering samt förbereda och ta fram underlag inför möten och presentationer. Vi tänker oss även en proaktiv del där du är med och tar fram förberedande material inför kommande rekryteringar, personalfrågor, rutiner, nya mötesstrukturer m.m.
Vår förhoppning är att du ska växa med rollen och få utökat ansvar allteftersom arbetet och samarbetet fortlöper.

Personprofil
För att trivas hos oss och i din roll bör du vara en person med ett prestigelöst förhållningssätt och förmågan att jobba både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor. Din förmåga att driva dina processer och frågor på ett självständigt och strukturerat sätt värdesätts högt. Till det har du en hög grad av servicenivå och en bra kommunikationsförmåga.

Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig en möjlighet att få komma in i ett expansivt företag som befinner sig i ett spännande skede i sin utveckling. Vi ser med tillförsikt på framtiden och alla de möjligheter vi har att tillvarata. Vi brukar ibland se oss själva som en 'startup' trots att bolaget etablerades redan 1996 men med den nya energi och viljestyrka som krävs för att kunna ta nästa steg i sin utveckling. Du kommer får vara en viktig del i vårt teams fortsatta framgångar!

Välkommen in med din ansökan (CV och personligt brev) snarast då vi arbetar med löpande urval och intervjuer.
Mer info
Kontaktperson Michael Jansson
Telefon 08-544 433 84
Email Mejla Michael Jansson
Område Täby
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.lmk.nu
Sista ansökningsdag 27 maj 2019 (37 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Om Företaget
Ifrån vår anläggning i Arninge Täby säljer vi Professionella Park- och Markvårdsmaskiner för yttre skötsel och utemiljöer i hela Stockholm, Uppsala och Södermanlands län.

Vi representerar starka märken på den svenska marknaden och våra produkter är ofta marknadsledande i sin nisch ex. Belos redskapsbärare, Weidemann lastmaskiner, Kubota gräsklippare och traktorer, Walker gräsklippare,
Ventrac redskapsbärare, Melex och Stama elfordon, Doosan grävmaskiner, K-Vagnen, Fjärås, Schmidt m.m.

Våra kunder är bl.a. kommunala bostadsbolag, stat och kommun, entreprenörer, fastighetsbolag, kyrkor med mera. LMK grundades 1996 och är idag 14 anställda och omsätter ca 65 mkr.