Handlingskraftig och strukturerad enhetschef sökes till Arriva i Norrort

Handlingskraftig och strukturerad enhetschef sökes till Arriva i Norrort

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt - dygnet runt - fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.

Till vår verksamhet i Norrort söker vi en handlingskraftig och strukturerad Enhetschef. Som Enhetschef kommer du att ha ansvar för personalrelaterade frågor och arbeta aktivt med kompetensutveckling av personal.

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att:
  • Ansvara för kompetens- och servicenivån hos personalen genom bland annat rekrytering, introduktion, coachning, samtal och uppföljningar
  • Säkerställa att personalens utbildning och fortbildning sker enligt gällande regler och krav
  • Planera, genomföra samt dokumentera medarbetarsamtal och arbetsplatsträffar
  • Hantera sjukskrivnings- och rehabiliteringsärenden
  • Följa upp nyckeltal
  • Ansvara och säkerställa skadehanteringsprocessen
  • Medverka vid genomförande av resultatuppföljning inom driftområdet
  • Medverka vid lokala förhandlingar och samverka med fackliga organisationer.
Din bakgrund

Vi tror att du är en driven, självgående, strukturerad och flexibel person som har en gedigen erfarenhet av att arbeta som ledare, chef eller liknande. Du har ett genuint intresse för att utveckla personal, samt har högt säkerhetstänkande och är inte konflikträdd. Du har arbetat mycket med att coacha medarbetare i service. Du har en förmåga att motivera och entusiasmera dina medarbetare. Du är en god kommunikatör med förmåga att skapa god stämning även i det svåra samtalet, samtidigt är du tydlig i ditt budskap till medarbetaren. Du talar och skriver både svenska och engelska. Dina datakunskaper är mycket goda och du har kunskap i ekonomi och arbetsrätt.

Vi erbjuder

Möjlighet att tillsammans med ett kompetent och engagerat team bygga upp arbetssätt och rutiner för verksamheten.

Arriva är ett företag i ständig utveckling och vår strävan är att ligga tekniskt i framkant. Du kommer ha goda möjligheter att påverka din roll och planera ditt arbete självständigt. Vi är ISO-certifierade och en seriös aktör på marknaden.

Att arbeta på Arriva innebär också att vara med och göra samhällsnytta. Du blir en del i att våra kunder kommer säkert och i tid till, jobb, skolor eller övriga aktiviteter. Därmed bidrar du till Arrivas vision - Nöjd kund, Hela resan!

Ansökan

Urvalsprocessen sker löpande därför ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 2019-01-31.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Trafikchef Christian Waktén, christian.wakten@arriva.se

Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.
Mer info
Område Täby
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Arriva Sverige AB
Hemsida http://www.arriva.se
Sista ansökningsdag 30 jan 2020 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Tycker du som vi att kollektivtrafik är en viktig del i samhället och att den underlättar vardagen för många människor? Vill du kanske vara med och skapa en smidigare kollektivtrafik i Sverige? Då kan Arriva vara platsen för dig. Här kan du jobba på den nivå och i den roll som passar just för dig. Tillsammans med andra engagerade Arriva-medarbetare kan du vara med och skapa en effektiv kollektivtrafik för våra resenärer. Vad passar dig bäst? Arriva erbjuder många olika roller och specialistområden. Bussförare, tågförare, lokförare, konduktör, trafikvärd, kundvärd, mekaniker, trafik- och informationsledare samt personalplanerare är vanliga roller. Vi har också många som arbetar som chefer på olika nivåer, såväl på depåerna som på huvudkontoret. Dessutom har vi administrativa specialister som inköpare, ekonomer, business controllers, HR Business Partners, kommunikatörer, IT-support, verksamhetsutvecklare, kvalitets- och miljösamordnare samt säkerhetssamordnare. Känner du igen dig i någon roll?