Supporttekniker till vår kund i Norrort

Supporttekniker till vår kund i Norrort

Om tjänsten

Till vår kund i Norrort söker vi en Supporttekniker med start omgående.

I din roll kommer du att supportera via telefon och arbeta i vår kunds ärendehanteringssystem Easit.
I ditt dagliga arbeta kommer du ge support och vara rådgivande och lösa olika sorters IT och telefoni relaterade problem.
Du kommer bli en del av ett kompetent och sammansvetsat team där du får möjlighet att växa och där din roll kan komma att ändras och utvecklas under uppdragets gång.

Arbetstiderna är 08:00-16:20 måndag-torsdag och fredagar 08:00-16:00.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Arena Personal men du utför ditt arbete ute hos vår kund.

Uppdraget beräknas starta så fort som möjligt och pågå i 3-6 månader med möjlighet till förlängning.

Din profil

För att vara aktuell för denna tjänst skall du ha minst 1 års erfarenhet från att ha jobbat som 1st line servicedesk och ha god telefonvana.
Du skall ha goda kunskaper av Windows 7/10 miljö och Office 2016 inklusive Outlook.
Du skall även har erfarenhet av administration av AD och övergripande kontohantering (skapa och ändra konton).

Har du även erfarenhet från VMware (administration, kontohantering) och att felsöka PC hårdvara och kringutrustning som t.ex skärmar och skrivare mm samt felsökning och managering (Airwatch) av mobila enheter som smartphones, både iphones och android och ipads är det ett stort plus.

Det är en stark merit och du har tidigare erfarenhet från att arbeta i ärendehanteringssystemet Easit.

För att passa i denna roll tror vi att du trivs med att ta stort eget ansvar samtidigt som du är duktig på att samarbeta med dina kollegor i teamet.
Du är van att ge service och support och trivs med att ha telefonen som arbetsredskap.
Du har mycket god social kompetens, är lösningsorienterad, ansvarstagande, självgående, pålitlig och kommunikativ.
Vi tror även att du har ett brinnande intresse för teknik och är nyfiken på att lära dig nya saker.

Vi ser gärna att du innehar B körkort.

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Andreas Rudberg
Telefon 0721863485
Område Täby
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 31 jan 2020 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.