Released Products Coordinator till FLIRs R&D avdelning!

Released Products Coordinator till FLIRs R&D avdelning!

Hur låter det att få arbeta på en R&D avdelning på ett av världens främsta högteknologiska företag? Här får du möjlighet att bli en central del i företaget och med tiden få projektleda komplexa projekt. I rollen arbetar du med att koordinera arbetet av teknisk problemlösning för att förbättra IR-kamerornas kvalité. Antingen är du nyexaminerad eller har ett par års erfarenhet inom produktion i industri eller teknisk support. Det viktigaste är att du trivs i en kommunikativ roll med stora kontaktytor och är bra på att koordinera flera uppgifter parallellt.

Information om uppdraget

FLIR tillverkar högteknologiska värmekameror och är världsledande inom sitt område. De växer som företag och söker därför två personer till deras R&D avdelning. FLIR arbetar alltid med den senaste tekniken och i rollen kommer du arbeta nära de högteknologiska värmekamerorna som både utvecklas och produceras på bolaget.

Den närmsta arbetsgruppen kommer bestå av fyra personer som arbetar inom FLIRs R&D avdelning. Du arbetar mycket över avdelningsgränserna och kommer därför knyta många kontakter internt på FLIR. Med tanke på den avancerade tekniken som FLIR utvecklar kommer du inledningsvis få bra upplärning av dina mer seniora kollegor både för att lära dig arbetsuppgifterna samt lära känna företagets olika avdelningar genom att medverka i arbetet med de olika avdelningarna.

Toomas, som idag har rollen som Released Products Management Lead, kommer att vara din handledare när du är ny i rollen. Han beskriver arbetet såhär:

Hit kommer problem som behöver lösas snabbt och vi behöver prioritera vad som ska göras och när det ska göras. Du får en unik inblick i företagets alla funktioner på kort tid. Gillar du att arbeta nära tekniken i en koordinerande roll kommer du att trivas!

Du kan läsa mer om FLIR här

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos FLIR Systems. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig fram tillsvidare, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som Released Products Coordinator tillhör du en kärngrupp på R&D som arbetar fokuserat med att leda och koordinera kvalitetsförbättringar på FLIRs befintliga produkter, både produkter på marknaden och vid release av ny programvara. I rollen arbetar du nära utvecklare, servicetekniker, produktionsingenjörer och produktledning för att lösa problem och ytterligare förbättra produktkvalitén

Du kommer till exempel att:

Hantera inkommande ärenden av kvalitetsproblem från FLIRs serviceavdelning och produktions-siter. Det innebär en noggrann kartläggning av problemet och insamling av data som kan hjälpa att hitta en lösning.

Tillsammans med övriga i teamet prioritera inkommande ärenden och ordna i ett ärendehanteringssystem.

När du kommit in i arbetet så är tanken att du även ska kunna:

Projektleda processen för taktade mjukvarureleaser för bl.a IR-kamerorna.

Vid mer komplexa och omfattande problem med hög prioritet är du med och projektleder problemlösningsprocessen och införande av förbättringar.

När problemet väl är löst ska du leda ett uppföljningsarbete för att veta varför problemet uppstod för att säkerställa att det inte händer igen.

Tjänsten passar dig som trivs med många kontaktytor då du kommer att ha kontakt med stora delar av organisationen.

Vi söker dig som

Har en avslutad ingenjörsutbildning inom exempelvis maskinteknik, datateknik, elektroteknik eller liknande.

Har professionella kunskaper i svenska och engelska.

Har ett genuint intresse för teknik.

Det är meriterande om du:

Har tidigare erfarenhet av utvecklings- eller produktionstekniskt arbete inom industri.

Har förståelse för releasehantering av mjukvara.

Som person är du problemlösande då du dagligen ställs inför uppgifter som du ska lösa på både egen hand och i grupp. Du är kommunikativ då du kommer röra dig inom stora kontaktytor inom företaget samt. Vidare ser vi att du är självgående för att på egen hand kan ta till arbete framåt även om du stöter på hinder på vägen.

Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Täby, Stockholm
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och xx önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Täby
Yrkesroll Teknik & Ingenjör, Ingenjör, Elektronik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)