Medarbetare inom leverantörsreskontra sökes till Mycronic!

Medarbetare inom leverantörsreskontra sökes till Mycronic!

Har du en utbildning inom ekonomi och erfarenhet av ekonomiarbete? Vill du arbeta på ett svenskt bolag med lokal närvaro i över 50 länder? Nu söker det högteknologiska bolaget Mycronic en medarbetare inom leverantörsreskontra till deras redovisningsfunktion!

Information om uppdraget

Academic Work söker en medarbetare inom leverantörsreskontra till Mycronic. Mycronic är ett företag i framkant av elektronikindustrin och skapar världsledande produktionsutrustning för elektronik- och bildskärmstillverkning. Mycronics teknologi används i alltifrån kraftfulla jetmotorer till pacemakers som räddar liv. Även i rymden återfinns deras tekniska lösningar som används för att utforska planeten Mars, genom Nasas robotar.

Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm där omkring 400 kollegor arbetar. Mycronics redovisningsfunktion består av 5 medarbetare och redovisningschef. De vill nu anställa en medarbetare som kommer att arbeta inom leverantörsreskontra.
Rollen är placerad på deras huvudkontor i Täby utanför Stockholm.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Mycronic. Tjänsten inleds med en introduktion och upplärning av dina kollegor.

Arbetsuppgifter

I rollen som medarbetare inom leverantörsreskontra kommer du tillsammans med två andra kollegor ansvara för leverantörsreskontran. Mycronic är ett tillverkande bolag med en stor volym fakturor. Dessa delas in i varufakturor och omkostnadsfakturor. Du kommer främst att arbeta i systemet Medius och i affärssystemet M3. I rollen kommer du dels ha kontakt med leverantörer på svenska och engelska, dels ha kontakt med kollegor på andra avdelningar inom Mycronic.

Du kommer till exempel att:
  • Hantera varufakturor och omkostnadsfakturor (inklusive matchning av faktura mot inleverans och order, kontering av fakturor etc.)
  • Hantera påminnelser via telefon och mail
  • Skapa betalfiler och andra betalningar
Rollen kan även komma att innebära att du stöttar upp i bokslutsarbete och arbetar med processförbättringar.

Tjänsten passar dig som vill ta första steget ut i arbetslivet efter avslutade studier alternativt har några års erfarenhet av ekonomiarbete sedan tidigare. På sikt finns det även chans att få ta mer ansvar i rollen!

Vi söker dig som
  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från exempelvis en tidigare heltidstjänst eller ett deltidsarbete parallellt med dina studier
  • Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då du dagligen kommunicerar på båda språken
Det är meriterande om du har

* Arbetat i någon av följande system: Readsoft, M3 och Medius.

Som person är du noggrann och följer de kvalitetsstandarder som finns i arbetet. Du brinner för problemlösning, där du analyserar och agerar för att hitta den mest effektiva lösningen. Vidare anstränger du dig för att skapa goda samarbeten såväl internt som externt. Du har en förmåga att anpassa ditt beteende för att skapa goda relationer och komma framåt i arbetet. För att lyckas i rollen tror vi även att du är serviceinriktad och att du uppnår och även överträffar förväntningar.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Stockholm
  • Kontaktuppgifter: Lovisa.Flygare@academicwork.se
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Mycronics önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn05@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Täby
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mycronic är ett svenskt högteknologiskt företag med mer än 1000 kollegor som arbetar med utveckling, tillverkning och marknadsföring av produktionsutrustning. Mycronic erbjuder en chans att ta del av ett lönsamt och växande företag med en öppen företagskultur och kompetenta kollegor som delar sina erfarenheter med varandra. Genom en innovativ miljö som tar hänsyn till olika perspektiv, bakgrunder och expertis gör de tillsammans det omöjliga möjligt. Mycronics tre värderingar guidar, driver och tar företaget framåt passion för affärer, passion för teknologi och passion för människor. Läs mer om Mycronic som företag och arbetsplats på deras hemsida: mycronic.com/career.