Customer Service-medarbetare sökes till ALD Automotive i Täby

Customer Service-medarbetare sökes till ALD Automotive i Täby

Har du erfarenhet av att ge högklassig service och att arbeta med inkommande mail och samtal? Söker du en arbetsplats med det lilla företagets gemenskap och det stora företagets trygghet? ALD Automotive AB har kanske tjänsten för dig!

ALD Automotive AB

ALD Automotive är ett av världens ledande leasingbolag med nära 1,6 miljoner bilar och 6 300 medarbetare i 43 länder. ALD Automotive är ett helägt dotterbolag till den franska bankkoncernen Société Générale. Vi är specialiserade på fordonsleasing till företag och i vårt koncept ingår fullständig outsourcing av våra kunders hela bilparker. Genom att överlåta ansvaret för driften av bilparken till oss får våra kunder större frihet att koncentrera sig på att driva sin kärnverksamhet, oavsett hur många bilar det handlar om. ALD Automotive är märkesoberoende och finansierar alla märken. Läs gärna mer på www.aldautomotive.se

Vad innebär rollen?

Som Customer Service-medarbetare på ALD Automotive tillhör du ett team på 5 personer som primärt behandlar inkommande samtal, e-post och administrativa uppgifter, samt övriga uppgifter som inkommer till gruppen. De ni är i kontakt med externt är främst ekonomi-/löneavdelningar där förarna till våra bilar är anställda; internt på ALD har ni mest kontakt med teamen för Kundansvariga och Förarsupport. Du och ditt team ska aktivt arbeta för att förbättra interna rutiner och processer. Målet är att få nöjda kunder vilket följs upp i kundundersökningar och i individuella målsamtal med din närmaste chef.

Arbetsuppgifter:
  • Svara på inkommande samtal till gruppen och behandla ärendet
  • Ansvara för administratörslogin till våra hemsidor och appar
  • Månatligen och efter kunds önskemål skicka önskade rapporter till kunder
  • Boka hyrbilar åt förare vid behov
  • Kontrollera kundbetalningar
  • Räkna om löneavdrag, genomföra förarbyten, överlåtelser och kontraktsändringar
  • Uppdatera kunddata
  • Beställa och räkna på bilar för kunder som har s.k. transaktionsbeställningar
  • Starta bilar och administrera fakturor
  • Diskutera innehåll och betydelser av poster på kundfakturor
  • I vissa fall hjälpa till att täcka upp vid frånvaro i växel och reception.
Villkor
  • Anställningsform & omfattning:
    • Provanställning 6 mån, sedan möjlighet till tillsvidareanställning. Heltid.
  • Arbetstider:
    • 08:00 - 17:00 Måndag-Fredag
  • Önskat startdatum:
    • Så snart rätt person kan börja.
  • Kollektivavtal:
    • Ja.
Vilka kompetenser söker vi?
  • Formell utbildning:
    • Krav: Minst godkänt gymnasiebetyg i Svenska A och Engelska A.
  • Arbetslivserfarenhet:
    • Krav: Tidigare erfarenhet av servicearbete på svenska.
    • Meriterande: Tidigare erfarenhet av servicearbete på svenska och engelska.
  • Specifika system:
    • Krav: Microsoft Excel
    • Meriterande: Microsoft Access
    • Meriterande: Tidigare erfarenhet från leasingbranschen
  • Språk:
    • Krav: Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
  • Andra praktiska förutsättningar:
    • Krav: B-körkort
Vem är du?

För att lyckas i rollen tror vi att du har en har en god kommunikativ och administrativ förmåga, förmågan att ge mycket bra service till kunder såväl muntligen som skriftligen, samt viljan att lära dig nya saker. Du är också strukturerad, noggrann, ansvarstagande, flexibel och problemlösande.

Känner du igen dig i våra värderingar, Laganda, Ansvar, Engagemang, Innovation, kommer du att trivas hos oss!

Vad vi erbjuder

Hos ALD Automotive erbjuds du ett arbete med både höjden och bredden på arbetsuppgifter. Vi erbjuder dig en spännande och tempofylld utmaning i ett internationellt tjänsteföretag med entreprenörsanda och vi har generösa förmåner utöver kollektivavtalet.

Ansökan

Stämmer ovanstående beskrivning in på dig? Fyll i formuläret och ladda upp dina ansökningshandlingar. Ansökan via email tas ej emot. Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt men senast den 12 februari.

Den här rekryteringen görs i samarbete med Roi Rekrytering. Har du frågor om tjänsten eller hur du ansöker, är du välkommen att kontakta Ana Acosta på ana.acosta@roirekrytering.se .

Välkommen med din ansökan!

Mer info
Område Täby
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Serviceyrken
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)