Hoppa till innehåll
StudentConsulting logotyp

Erfaren kundsupport till Cura of Sweden!

Vill du arbeta med support i ett värdeskapande bolag? Är du duktig på att bemöta människor och skapa långsiktiga relationer? Trivs du med ett kundfokuserat arbete i en digital miljö? Då har vi tjänsten för dig!

Information om uppdraget:

CURA of Sweden är ett lokalt företag som gått från den lilla exportören till marknadsledande inom sin nisch. De tillverkar och säljer tyngdtäcken och verksamheten utgår ifrån Sundsvall. Man når sina kunder via en del butiker men främst e-handel och telefon. Marknaden har vuxit sig stor på senare år och omfattar nu hela Skandinavien men även Tyskland, och fler länder tillkommer löpande. Studier har påvisat en positiv effekt av tyngdtäcken varpå även landsting och äldreomsorg har blivit en stor kund. Cura of Sweden lägger stort fokus på hög kvalitet och hållbarhet i hela kedjan, från första samtal till användning av produkten.

Arbetet innebär främst att besvara inkommande samtal från kunder, men en viktig kontaktväg är chatten vilket kravställer språkkompetens på en hög nivå även i skrift. Det är en bred variation av inkommande ärenden och det kan röra allt ifrån tvättråd, frågor kring leverans eller fakturor.
Anställningen inleds så fort vi hittat rätt person och inleds med en introduktion.

Vi söker en person på heltid med start omgående, arbetstider är måndag-fredag 8-17. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting och arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Vi och kunden har som mål att du ska bli direktanställd så länge det känns rätt för alla parter. Verksamheten bedrivs på vardagar och man kan inte arbeta på distans. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida Holmer på telefonnummer: 070-376 03 79 eller via e-post: ida.holmer@studentconsulting.com

Detta söker vi:

Sökande bör ha svenska som modersmål för att kunna ”läsa mellan raderna” och ha en större förståelse för språket.
Du ska vara snabbfotad och behärska den digitala miljön utan hinder, man jobbar i olika parallella program och behöver vara snabb för att möta kundernas krav och ge service i världsklass.

Du bör ha jobbat med kundservice eller support i first eller secondline-miljö ett par år. Du känner dig väldigt bekväm i det digitala arbetssättet och kan snabbt växla mellan olika program och användarstöd för att snabbt hitta rätt lösningar under samtalet.
Denna roll är ganska bred, och man jobbar med olika typer av support och kundtjänst, kunderna kan vara både köpande kunder men också leverantörer. Detta ställer höga krav på dig att efter introduktion kunna förstå hela verksamheten. På plats är ett härligt team med olika språkkompetenser som jobbar tillsammans för att nå framåt, du kommer vara en viktig nyckel i teamet och vi ser långsiktigt på denna tillsättning.

Är du redo för nästa steg i din karriär? Sök tjänsten redan idag, vi intervjuar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista datum.
Mer info
Område
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
31 mars 2023 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare