LIV och Pensionsadministratör inom central stabsfunktion

LIV och Pensionsadministratör inom central stabsfunktion

Vill du utvecklas vidare inom pensionsadministration? Vi söker nu en kunnig och engagerad medarbetare till Premiecentralsgruppen, ett team som är specialiserat på processer och att stötta både våra rådgivare och administratörer inom Liv-administration.

Premiecentralsgruppen är en central funktion som arbetar med att stötta och säkerställa det administrativa flöde vi har mot vår Premiecentral. Du kommer att arbeta i dialog med försäkringsbolag, Premiecentral och övriga stabsfunktioner, samt bistå rådgivare och administratörer inom Söderberg & Partners med att följa upp samt säkerställa att affär och informationsflöde blir korrekt i de berörda upphandlingarna.

Vi erbjuder dig;
  • En nyckelroll med möjlighet till att vara med och påverka arbetssätt och processer.
  • Att vara en del av ett litet men engagerat team på 5 personer inklusive dig!
  • Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, med fördel inom liv- och pension,
  • navigerar med lätthet i nya IT-miljöer,
  • är ansvarsfull, proaktiv och noggrann,
  • är effektiv med sinne för detaljer,
  • är serviceinriktad och strävar efter att ständigt överträffa förväntningar.
Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra, värdesätter goda relationer och förstår vikten av god kommunikation. Du har en god förmåga att arbeta självgående och driver tryggt dina arbetsuppgifter framåt.

Kontoret på Kyrkogatan 22 i Sundsvall är till stor del specialiserat på administration och support och bistår Söderberg & Partners kontor runt om i landet med olika tjänster. För närvarande arbetar här ca 130 medarbetare.

Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att välkomna vår nya medarbetare!

Tjänstgöringsgrad: Heltid

Tillträdesdatum:Snarast, efter överenskommelse

Sista ansökningsdag: 2021-06-06

Kontaktperson: Matilda Andersson, Rekryteringsansvarig, 072-8555456
Mer info
Kontaktperson Matilda Andersson, rekryteringsansvarig
Telefon 072-8555456
Område Sundsvall
Yrkesroll Bank, Finans & Försäkring, Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 6 juni 2021 (31 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?