Administratör inom Pension

Administratör inom Pension

Har du en stark administrativ ådra med känsla för struktur? Vill du vara en del av ett team där gruppens gemenskap och din personliga utveckling står i fokus? Här får du chansen att bredda dina kunskaper som vår nya kollega, varmt välkommen in med din ansökan!

Som Administratör ansvarar du för att sköta den administrativa delen för dina egna kundföretags försäkrings- och pensionslösningar. De löpande administrativa uppgifterna innefattar återkommande moment som styrs av vårt flöde, och du kommer bland annat att sitta med:

  • Administration av personalförändringar på kundföretagen,
  • Uppföljning av försäkringsskydd,
  • Dialoger med kundföretag, försäkringsbolag och våra rådgivarteam.

Du arbetar självständigt som del av ett team vilket innebär stora möjligheter för dig att planera dina dagar, påverka ditt arbetssätt samt testa nya infallsvinklar och idéer.

Du erbjuds:

  • En gedigen introduktionsplan med utbildning, e-learning, handledning och stöttning från erfarna kollegor vilket ger dig chansen att arbeta med dina kundföretag från start,

  • En arbetsplats med ett engagerat hållbarhetsarbete och en kultur som präglas av värdeorden modig, driven, hjälpsam och ansvarsfull. Här kan du läsa mer om våra värderingar och mer om vårt hållbarhetsarbete finner du här.

Vi söker dig som har administrativ erfarenhet, med fördel inom Liv- och pensionsförsäkring.

För oss är dina personliga egenskaper av stor vikt. Vi söker därför dig som är ansvarstagande, serviceinriktad och angriper dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. För rollen är även din kommunikativa förmåga viktig, alltså hur du uttrycker dig i tal och skrift. Var därför noggrann med detta i ditt CV och personliga brev.

Vi rekryterar löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då annonsen kan komma att stängas ned innan ansökningstiden gått ut. Startdatum för denna tjänst är enligt överenskommelse.

Mer info
Område Sundsvall
Yrkesroll Bank, Finans & Försäkring, Försäkring
Typ av anställning Heltid
Hemsida https://www.soderbergpartners.se/
Sista ansökningsdag 22 jan 2023 (52 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?