Lernia söker en Bemanningssamordnare till kontoret i Sundsvall

Lernia söker en Bemanningssamordnare till kontoret i Sundsvall

Vi söker en bemanningssamordnare till vårt härliga kontor i Sundsvall

Lernia Bemanning växer och vi söker nu efter en driven och positiv medarbetare som vill arbeta extra som bemanningssamordnare på vårt kontor i Sundsvall. Är du en person som gillar när det händer flera saker samtidigt och som vill ha ett spännande arbete med ett stort mått av självständighet, kundkontakt och eget ansvar? Då är du rätt person för tjänsten.

Vi erbjuder dig

En behovsanställning på Lernia i Sundsvall där vi gärna ser att du har ett flexibelt schema som gör att du kan finnas tillgänglig på kort varsel. Vi ser gärna att du skulle vilja växa in i rollen som bemanningssamordnare med möjlighet till en tillsvidaretjänst på heltid.

Som vår nya bemanningssamordnare bistår du konsultcheferna i deras dagliga arbete. I rollen arbetar du mycket självständigt och har förmågan att se vart du ska leverera en lösning innan det blivit en uttalad uppgift, med andra ord är du en person som trivs med ett proaktivt arbete inom administration, rekrytering och vill utvecklas i din roll. I uppgifterna ingår att hjälpa till med annonsering, kandidatsökning, telefonintervjuer, personintervjuer och referenstagningar. Vi ser gärna i din roll som bemanningssamordnare att du ska känna dig bekväm med att ta kontakt med nya människor och sälja in Lernia.

Behovet varierar mycket under veckorna/månaderna vilket innebär att du kan bli inringd med kort varsel. Toppar uppstår främst inför rekryteringar mot kunder och ofta behöver vi leverera startklara kandidater på kort tid.

Till oss tar du med dig:
  • Arbetslivserfarenhet från försäljning eller service, gärna inom kundförsäljning
  • En administrativ förmåga för struktur och ordning
  • Ett intresse för bemanningsbranschen
Meriterande Kompetens:
  • Meriterande med erfarenhet av administrativt arbete och/eller erfarenhet av försäljningsbranschen
  • Meriterande om du har arbetat och/eller engagerat dig i sociala nätverk
För att lyckas och trivas i rollen som bemanningssamordnare på Lernia tror vi att du har en bakgrund inom serviceyrket med daglig kundkontakt eller arbetat administrativt. Du är flexibel och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Vi tror att du är en utåtriktad människoälskare som vill växa in i rollen som bemanningssamordnare.

Rekryteringsprocessen

Skicka in ditt CV samt ett personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten. Alla ansökningar måste komma in via annonsen, inga ansökningar tas emot via mail. Tillsättningen sker omgående eller enligt överenskommelse. Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

Vi på Lernia värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika, vi månar om varandra och vi behandlar var och en som individer. Vi på Lernia är pålitliga, affärsmässiga som värdesätter engagerade medarbetare som ger allt och värdesätter balans i livet. Välkommen till Lernia!

Vid frågor gällande tjänsten kontakta Mathias Lordell, mathias.lordell@lernia.se eller Sara Fredman sara.fredman@lernia.se

För att arbeta hos oss krävs det att du har B-körkort och att du ska ha fyllt 18 år.

Forma framtiden med oss!

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia - tillsammans formar vi din framtid!
Mer info
Område Sundsvall
Yrkesroll HR & Personal, Rekrytering, HR-administration
Typ av anställning Deltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 28 mars (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lernia erbjuder tjänster inom bemanning, utbildning, jobbcoachning och organisationsutveckling på över 90 orter i hela Sverige.