Vill du arbeta på ett företag med starkt framtidsfokus, i en roll där du har många kontaktytor? Är du strukturerad, framåt och nyfiken? Då ska du fortsätta läsa. SSG förstärker teamet med en leveransledare, en roll där du kommer vara en viktig del i leveransprocessen genom att koordinera arbetsuppgifter och se till att kundleveransen löper enligt plan. Vi tillämpar löpande urval så sök tjänsten redan idag!
Information om uppdragetSSG är inne på en spännande resa och behöver därför stärka upp för att framgångsrikt kunna leverera enligt kundens önskemål. Standard Solutions Group AB är ett svenskt företag som levererar tekniska standarder, tjänster och utbildningar för industrin. SSG ägs av Sveriges största skogsindustrier, SCA, BillerudKorsnäs, Södra Skogsägarna, Holmen, StoraEnso och Metsä Board.
På kontoret i Sundsvall sitter ni i ljusa och fräscha lokaler där arbetsplatsens klimat präglas av innovation och teamarbete. För att du ska få rätt förutsättningar att komma in i arbetet så kommer du få en ordentlig introduktion samt en mentor som stöttar.
Du erbjuds:- En utvecklande roll där du får ta mycket eget ansvar
- En trevlig arbetsplats med öppensinnade och välkomnande kollegor
- Vägledning och stöttning av seniora kollegor på SSG samt en konsultchef på Academic Work som följer och stöttar ditt arbete under hela arbetstiden
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Arbetsuppgifter- Ansvara för kundmöten, anslutningsprocess och implementation av SSGs tjänst
- Vägleda kunder i hur tjänsten fungerar och utbilda i denna
- Ha löpande kontakt och stötta kunder under hela leveransen
- Administrativa uppgifter
Vi söker dig som
- Din inställning och förmågan att lära är viktig och vi söker dig som tar ett stort ansvar och arbetar för att hålla en hög kvalitet i leveranser och kundkontakter
- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska för att du ska kunna kommunicera med medarbetare och kunder
- Har mycket god datorvana
Vidare är det meriterande om du:
- Har erfarenhet av inköp och/eller har arbetat inom industriverksamhet i minst 1 år
- Har kunskaper inom ett tredje språk med fördel finska eller tyska
- Har erfarenhet av att arbeta med IFS eller liknande system
Som person är du:
- Samarbetsvillig
- Ansvarstagande
- Initiativtagande
Övrig information
- Start: September eller enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid
- Placering: Sundsvall
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.