HR- och Löneansvarig till nytt bolag i väletablerad koncern

HR- och Löneansvarig till nytt bolag i väletablerad koncern

För dig som trivs där du får vara med och utveckla, driva framåt och få verksamhet och människor att växa finns nu en helt ny roll i ett nytt bolag i väletablerad koncern. Som koncernens HR- och Löneansvarige kommer du att vara en del i bolagets tillväxtsresa. Koncernen omsätter ca 500 miljoner och finns på 3 orter; Umeå, Östersund och Sundsvall. Placeringen är på kontoret i Sundsvall som till vårvintern öppnar helt nya lokaler vid Södra Brofästet.

Arbetsbeskrivning
Koncernen har 6 bolag med personal. Rollen som HR- och Löneansvarig är helt ny och för rätt person kommer det finnas möjligheter att forma rollen själv och sätta sin egen prägel. Du kommer att arbeta på en flexibel avdelning med 5 personer där alla tar eget ansvar. Rollen som HR- och Löneansvarig innehar i nuläget inget personalansvar.
Arbetsuppgifter som du kommer att ansvara för är till exempel:
  • Övergripande Löneadministration.
  • Utarbeta system och rutiner för medarbetarsamtal, lönesamtal och medarbetarundersökning.
  • Genomföra rekryteringar samt vara stöd och bollplank vid rekryteringsprocesser som anlitas externt.
  • Stötta cheferna i de olika bolagen.
  • Upphandla nya system.
Kvalifikationer och egenskaper
För att lyckas i rollen som HR- och Löneansvarig har du relevant utbildning så som Löneadministration och/eller PA-program. Som alternativ har du motsvarande erfarenhet från liknande tjänst, så som personalansvar med HR-frågor och löneadministration. Har du erfarenhet av Kontek tidrapportering och HRM Time är det meriterande. Du har kunskap om Unionen, Handels och/eller Metall-avtal.
Vi ser dock att dina personliga egenskaper kommer att väga tungt. Du har drivet och viljan att vara med och bygga det nya bolaget där du kommer att sätta din egen prägel på rollen som HR- och Löneansvarig. Egenskaper som är viktiga för att du ska trivas i rollen är:
  • Lösningsorienterad
  • Prestigelös
  • Driven och självgående
  • Ansvarsfull
  • Hög integritet
  • Kommunikativ
Du har körkort och du behärskar svenska mycket väl i tal och skrift.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans samt försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Följ oss gärna på LinkedIn!

Frågor och kontakt
Denna rekryteringsprocess sköts av Amendo. Då det nya bolaget i skrivande stund inte har ett namn eller logotyp står Amendo som avsändare.

Du är välkommen med din ansökan via Amendos hemsida, dock senast den 2018-12-02. Gallring kan ske löpande så vänta inte med att visa ditt intresse. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Pernilla Keusch.
Tjänsten är heltid, 40 timmar/vecka, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Vi önskar att rollen är tillsatt och tillträdd senast i samband med inflyttningen i de nya lokalerna vid Södra Brofästet i Sundsvall i mars/april 2019.

Följ oss gärna på LinkedIn!
Mer info
Kontaktperson Pernilla Keusch
Telefon 073 042 19 36
Område Sundsvall
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Amendo Bemanning & Rekrytering
Sista ansökningsdag 2 dec (18 dagar kvar)