Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Brand Manager till Conaxess Trade

Publiceringsdatum
29 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

VAR MED PÅ EN SPÄNNANDE TILLVÄXTRESA OCH FÅ MÖJLIGHET ATT GE FORM ÅT FRAMTIDENS VARUMÄRKESFRAMGÅNGAR SOM BRAND MANAGER HOS CONAXESS TRADE!



Om tjänsten

Conaxess Trade är ett ledande sälj- marknadsförings - och distributörsbolag för varumärkesägare som vill utveckla sin marknadsposition. Vi arbetar både med välkända etablerade varumärken och lanseringar av nya varumärken, koncept och produkter. Vår produktportfölj består av en kombination av internationella varumärken och varumärken med svenskt ursprung. Vi verkar inom en mängd produktkategorier och driver försäljning gentemot dagligvaruhandel, servicehandel, apotek, fackhandel och foodservice. En dag på jobbet innebär hög energi, kul stämning och korta beslutsvägar.

Vi söker nu en Brand Manager till vårt team. Som Brand Manager hos oss kommer du att ansvara för det dagliga samarbetet med våra Brand Owners (varumärkesägare), samt strategiskt driva försäljning och öka lönsamheten för både välkända och väletablerade varumärken. Du kommer att arbeta med att driva försäljning och lönsamhet för välkända, etablerade varumärken, såväl som att driva etablering av nya varumärken på marknaden, från business case till tillgänglighet i butik.

Denna möjlighet är perfekt för dig som brinner för detaljhandeln och vill vara en del av en tillväxtfas hos ett ledande företag inom försäljning och distribution. Vi erbjuder en modern arbetsmiljö i våra kontorslokaler i Sundbyberg. Här får du arbeta i en dynamisk miljö där varje dag bjuder på nya utmaningar. Vi värdesätter flexibilitet och ger dig möjlighet att varva arbete på kontoret med arbete hemifrån.



Arbetsuppgifter
  • Vara daglig kontakt för Brand Owners samt underhålla och utveckla samarbetet med dessa
  • Skapa en årlig budget, aktivitets- och marknadsplan i samråd med Brand Owners, Key Account Managers och Säljkårschefer, innehållandes till exempel nyhetslanseringar och kampanjer
  • Planera säljcykler inklusive säljmål, KPI:er och säljdrivande verktyg
  • Genom analys av nyckeltal identifiera, planera och genomföra nya tillväxtinitiativ
  • Utveckla och ta fram POS material i samarbete med byråer och tryckerier
  • Hålla informerande och inspirerande presentationer vid säljkonferenser


Kvalifikationer

Som person tror vi att du trivs i en dynamisk och föränderlig organisation, där du får stort mandat och påverkan i din roll. Du är en naturlig relationsbyggare med stark kommunikativ förmåga och stort resultatfokus. Vidare har du strategisk höjd och affärsmässighet, med stort kommersiellt fokus.

Vi ser också gärna att du har:

  • Erfarenhet av liknande befattningar inom FMCG gentemot dagligvaruhandeln, servicehandeln eller apoteksbranschen, exempelvis som Brand Manager, Trade Marketing Manager, Account Manager eller liknande
  • Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att hantera stora datamängder och generera insiktsfulla rapporter samt översätta dessa till handlingsbara planer
  • Vana att bygga strategiska partnerskap med kunder och samverka över olika avdelningar och nivåer
  • Goda kunskaper i Officepaketet framför allt Excel och Powerpoint
  • Universitets - eller högskoleutbildning inom relevant område
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Winona och Conaxess Trades önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av vår konsult Charlotte Runsbech, charlotte.runsbech@winonagroup.com.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
19 juni 2024 (4 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se