Upphandlare till Upphandlingsenheten, Sundbybergs stad

Upphandlare till Upphandlingsenheten, Sundbybergs stad

Du vågar prova nytt. Och lär av erfarenheter. Precis som vi.

Här på Upphandlingsenheten i Sundbybergs stad arbetar vi med att upphandla stadens och de kommunala bolagens behov av avtalsbaserade affärer. Upphandlingsenheten växer och därför söker vi 1-3 upphandlare ytterligare till vår grupp. Vi består idag av 7 medarbetare och vi planerar att vara 10 medarbetare inom snar framtid.

Idag är vi uppdelade i två kompetensområden. En grupp som gör upphandlingar inom Entreprenader och en grupp som gör upphandlingar inom Varor/tjänster/IT. I båda grupperna finns det en senior upphandlare som stödjer upphandlarna och de juniora upphandlarna i upphandlingsprocessen. Nu söker vi upphandlare till båda grupperna.

Du kommer att ha stöd i den dagliga verksamheten av en erfaren senior upphandlare och genom vår upphandlingskoordinator. I juniora upphandlare finns administrativt stöd som tex stöd med förlängningar och direktupphandlingar inom dina kategorier.

Hos oss får du en individuell utvecklingsplan för att utvecklas vidare inom upphandlingsenheten på det sätt och enligt den plan vi kommer överens om. Som upphandlare rapporterar du till upphandlingschefen och/eller till senior upphandlare inom ditt kategoriområde.

Som upphandlare i Sundbybergs stad har du god kännedom om stadens inköpsverksamhet och genomför självständigt upphandlingsprojekt i enlighet med upphandlingsenhetens processer. Du håller dig uppdaterad på förändringar inom de upphandlingsområden du ansvarar för.

Dina arbetsuppgifter innebär att du självständigt genomför upphandlingsprojekt i enlighet med upphandlingsenhetens processer. Du kommer i samråd med förvaltningarna ta fram årsplan inom ett specifikt kategoriområde för kommande upphandlingsprojekt och ansvara för att den genomförs. Du kommer att medverka vid större avtalsuppföljningar inom dina kategoriområden tillsammans med förvaltningarna. Du kan även komma att hålla i interna utbildningar om LOU och upphandling till specialister och beställare i förvaltningarna.

Samtliga upphandlingar genomförs enligt LOU, LOV, LUF, LUFS och LUK.

Vi vill att du har minst 3 års erfarenhet av offentlig upphandling eller erfarenhet av privat inköp och även jobbat inom offentlig förvaltning i ett flertal år. Du har grundläggande kunskaper inom upphandlingsprocessen, affärsuppföljning, direktupphandlingar, kategoristyrning, inköpsrelaterade analyser och LOU.

Du har god dator- och systemvana samt mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift. Du kan arbeta självständigt med både integritet och initiativförmåga samt vara drivande i de processer du involveras i.

Meriterande är erfarenhet av kategoristyrt inköp, e-handelssystem samt upphandlingsverktyget Tendsign samt erfarenhet LUF, LUFS, LUK, LOV. Personliga egenskaper så som förmåga till en helhetssyn och förmåga att se frågor i ett större perspektiv samt god analytisk förmåga är värdefulla.

Vi söker upphandlare som är villiga att lära sig mer och utvecklas, individuellt och tillsammans som grupp. Att ha rätt inställning till att våga utvecklas gör att du kan lära dig att bli en bra upphandlare, även om du i dagsläget inte besitter alla önskade kunskaper.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast den 30 april, 2019. Intervjuer sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Mer info
Område Sundbyberg
Yrkesroll Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.sundbyberg.se
Sista ansökningsdag 30 apr (36 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Sundbybergs stad växer så det knakar, men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare känner att de kan vara med och påverka verksamheten. Det gör arbetet extra roligt.