Stödassistent till servicebostad Rissne

Stödassistent till servicebostad Rissne

Du vill utveckla. Och bevara. Precis som vi.

Till servicebostaden söker vi en stödassistent som ska ge stöd och service för personer med beslut enligt LSS, lagen om stöd och service. Detta innebär ansvar över planering, utformning, genomförande och uppföljning som utgår ifrån individuella genomförandeplaner.

Som stödassistent kommer du att tillsammans med övriga kollegor, gruppledare och enhetschef bidra med din pedagogiska kompentens i det dagliga arbetet och vara en del av enhetens utveckling. Vi arbetar med att stödja och motivera brukare kring moment i vardagen i syfte att öka självständigheten efter varje individs förmåga.

Dina arbetsuppgifter innebär att ge en trygg och god omsorg, en stimulerande fritid och ansvara för social dokumentation. I uppdraget ingår praktiska arbetsuppgifter förekommande i ett boende såsom matlagning och hushållsarbete, samt hälso- och sjukvårdsuppgifter på delegation. Du förväntas även kunna arbeta som stödperson, vilket innebär extra ansvar för en brukare, upprätta genomförandeplan samt hålla i planering och kontakter med exempelvis god man, daglig verksamhet, biståndshandläggare och andra externa kontakter.

Vi vill att du har examen från omvårdnadsprogrammet med inriktning att arbeta med personer med intellektuell funktionsnedsättning, mentalskötarutbildning eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig. Du har minst två års erfarenhet från arbete med personer med intellektuell funktionsnedsättning. Vana av att arbeta med olika typer av kognitiva hjälpmedel som till exempel bildstöd, foton och sociala berättelser.

Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet om särskilda förhållningssätt, lågaffektivt bemötande, tankestödsmodeller och tydliggörande pedagogik. Då kommunikation och dokumentation är centrala och viktiga delar i verksamheten förutsätter arbetet goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift. Vi har krav på att du har god datorvana samt god förmåga av att dokumentera och arbeta i Microsoft Office-programmen. Som person är du engagerad, lyhörd, ansvarsfull och mån om att ge god service. Andra viktiga egenskaper är att du är lugn, flexibel och kan skapa trygghet runt brukarna.

Arbete dag, kväll, helg och sovande jour.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 20 oktober 2019. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev.

Välkommen med din ansökan!

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Kontaktperson

Beatrice Norberg

08-706 82 94

beatrice.norberg@sundbyberg.se

Facklig kontaktperson

08-706 80 00
Mer info
Område Sundbyberg
Yrkesroll Hälsa & Sjukvård, Vård & Omsorg, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.sundbyberg.se
Sista ansökningsdag 20 okt 2019 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Sundbybergs stad växer så det knakar, men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare känner att de kan vara med och påverka verksamheten. Det gör arbetet extra roligt.