Socialsekreterare inom beroende

Socialsekreterare inom beroende

Du vågar prova nytt. Och lär av erfarenheter.

Beroende och Socialpsykiatri är en enhet inom sektorn Välfärd och omsorg som ansvarar för områdena vuxna med beroende/missbruk och socialpsykiatri .

Enheten är fördelad på två team beroende/missbruk och socialpsykiatri. Inom enheten finns, förutom enhetschef, en gruppledare, en placeringssekreterare samt 16 medarbetare. Inom beroende, där vi söker en socialsekreterare för en tillsvidaretjänst, är vi i nuläget 7 handläggare.

Vi söker nu dig som vill anta utmaningen att som socialsekreterare arbeta med målgruppen och vara delaktig i stadens utvecklingsarbete inom området beroende/missbruk. Vi strävar efter en hög kvalitet med professionella medarbetare och nöjda brukare.

Som socialsekreterare ingår du i beroendeteamet och arbetar med myndighetsutövning gentemot vuxna personer enligt SoL och LVM. Vi arbetar nära våra interna utförare vid planering av insatser och socialpsykitarin vid samsjuklighet.

Dina arbetsuppgifter är att utreda, bedöma, fatta beslut om och följa upp insatser enligt aktuell lagstiftning. Du samordnar insatser och arbetar i nära samverkan med kollegor inom sektorn och andra viktiga aktörer. Du kommer även vara delaktig i verksamhetens kvalitets- och utvecklingsarbete.

Vi vill att du är utbildad socionom och har erfarenhet av myndighetsutövning inom beroende/missbruk och samsjuklighetsproblematik. Vi vill att du har utbildning, kunskap och erfarenhet av ASI och motiverande samtal och det är önskvärt att du arbetat i verksamhetssystemet Treserva. Du är ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och personlig mognad.

Eftersom dokumentation är en viktig del av arbetet behöver du ha goda kunskaper i det svenska språket samt en god administrativ förmåga. Det är också viktigt att du har ett intresse av att lära dig mer och utvecklas inom området beroende/missbruk. Kunskaper i andra språk ses som meriterande och körkort är ett plus.

Vi erbjuder dig en kreativ förvaltning med möjlighet till professionell utveckling. I din introduktion ingår relevanta utbildningar för ditt uppdrag. Du får också extern handledning. Sundbybergs stad erbjuder friskvårdsbidrag, personalstöd och möjlighet att växla semesterlönetillägg mot extra lediga dagar. Vi sitter i moderna lokaler i Sundbybergs stadshus.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 30 november 2022. Urvalsprocessen kommer att pågå löpande under ansökningstiden. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller post.

Välkommen med din ansökan!

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Mer info
Område Sundbyberg
Yrkesroll Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.sundbyberg.se
Sista ansökningsdag 9 dec 2022 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Sundbybergs stad växer så det knakar, men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare känner att de kan vara med och påverka verksamheten. Det gör arbetet extra roligt.