Servicehandläggare till servicecenter

Servicehandläggare till servicecenter

Du gillar struktur. Och är full av idéer. Precis som vi.

Här på samhällsbyggnad- och serviceförvaltningen har vi som uppdrag att skapa en tillgänglig, ren, hållbar och trygg stadsmiljö. Vi ansvarar bland annat för planering och skötsel av stadsmiljön, trafik- och renhållningsfrågor, projektledning av nybyggnationer, samt bygg- och bostadsanpassningsfrågor.

Servicecenter är vägen in till förvaltningen för kommuninvånare, företag och andra kunder. Servicecenter är ofta den första kontakten med staden och det är därför viktigt att du tycker om att ge service, och har ett professionellt bemötande så att kontakten upplevs som positiv.

Som servicehandläggare kommer du besvara och hantera frågor både per telefon och mail, och av vitt skilda karaktär. Struktur och planering är därför av stor vikt då du kommer samarbeta med övriga enheter, förvaltningar och stadens kommunala bolag. Du är driven, kan arbeta självständigt och tar ansvar för att ditt resultat bidrar till helheten.

Dina arbetsuppgifter innebär att besvara frågor, handlägga ärenden, vägleda och att ge information. Frågor och ärenden är inte alltid konkreta, det gör att du behöver ha förmågan att kunna uppfatta den faktiska frågan även när den inte är uttalad. Du arbetar i flera verksamhetssystem, varför god datorvana är ett krav. Du ska kunna hantera stora ärendeflöden och du ska ha ett driv att hjälpa. Du arbetar efter uppsatta villkor och regler och kan lämna både positiva och negativa besked på ett professionellt sätt.

Vi vill att du har en relevant utbildning samt kunskap och intresse av samhällsfrågor. Tidigare erfarenhet från arbete inom kundcenter eller kontaktcenter är ett krav. Du trivs med ett arbete som innebär att ge service, du har generellt ett gott bemötande och professionellt förhållningssätt. Som person är du tillräckligt strukturerad för att kunna hålla många bollar i luften, men samtidigt så pass flexibel att du snabbt kan sätta dig i en ny fråga och hantera en oväntad situation. Du är driven, kan arbeta självständigt och tar ansvar för att ditt resultat bidrar till helheten. Du talar och skriver flytande svenska och engelska. Vi vill att du har god förmåga att samarbeta och skapa starka och förtroendefulla relationer.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Ansök senast 29 februari 2020. Urval och intervjuer kommer göras löpande under ansökningstiden. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Sundbyberg
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.sundbyberg.se
Sista ansökningsdag 29 feb 2020 (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Sundbybergs stad växer så det knakar, men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare känner att de kan vara med och påverka verksamheten. Det gör arbetet extra roligt.