Du har öga för detaljer. Och kan se helheten. Precis som vi.

Stadsledningskontoret, Sundbybergs stad söker en erfaren och driven registrator. Kontoret stödjer kommunstyrelsen i dess uppdrag att leda, samordna och ha uppsikt över hela den kommunala verksamheten och i att driva på och följa upp genomförandet av kommunfullmäktiges beslut.

Tjänsten som registrator är placerad på stadskansliet, som bland annat ansvarar för stadsarkivet, sekretariatsstöd till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen dess utskott, råd och kommittéer och äger och förvaltar stadsövergripande ärende- och dokumenthanteringssystem.

Som registrator arbetar du för att säkerställa en god ordning i kommunstyrelsens förvaltning. Det gör du genom att löpande arbeta för en effektiv ärende- och dokumenthantering med ändamålsenliga arbetssätt.

Dina arbetsuppgifter innefattar bedömning och klassificering, diarieföring, postöppning, bevakning av myndighetsbrevlådor, expediering, arkivläggning, sekretessprövningar och utlämnande av allmänna offentliga handlingar.

Du utarbetar och kvalitetssäkrar styrande dokument, processer och rutiner för hantering av allmänna handlingar och du utbildar stadsledningskontorets medarbetare i dessa frågor.

Du ingår dessutom i ett team som ansvarar för systemförvaltningen av stadens övergripande ärende- och dokumenthanteringssystem och du ansvarar för löpande arbete i och systemförvaltning av stadens förtroendemannaregister.

I rollen har du kontakter med olika myndigheter, tjänstepersoner i staden, förtroendevalda och allmänhet och deltar i och leder olika nätverk.

Vi söker dig som har en utbildning inom arkivvetenskap, förvaltningsrätt, statsvetenskap eller annan lämplig utbildning. Goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr myndigheters arbete med allmänna handlingar och några års erfarenhet från arbete som registrator eller motsvarande i offentlig förvaltning är ett krav. Erfarenhet av systemförvaltning av ärende- och dokumenthanteringssystem är meriterande.

Som person är du noggrann, ansvarstagande, analytisk med en hög förmåga att självständigt planera och driva ett effektivt arbete som tar sin utgångspunkt i verksamhetens behov. Du har kompetens och mod att självständigt fatta beslut utifrån gällande lagar och regler. Du kan vid behov arbeta i ett högt tempo utan att ge avkall på kvalitet och du tycker om att arbeta med såväl rutinartade som mer fördjupade uppgifter. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och har lätt för att uttrycka dig såväl skriftligen som muntligen på svenska. Att samarbeta, ge god service, bidra till ett gott arbetsklimat och utveckla positiva relationer är självklart för dig.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ditt intresse för rollen och vi vill att du beskriver varför du söker tjänsten och vilka dina drivkrafter är.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning snarast enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 6 oktober 2020. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev och vi läser inte ansökningar som författas på annat språk än svenska.

Välkommen med din ansökan!

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Mer info
Område Sundbyberg
Yrkesroll Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.sundbyberg.se
Sista ansökningsdag 6 okt 2020 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Sundbybergs stad växer så det knakar, men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare känner att de kan vara med och påverka verksamheten. Det gör arbetet extra roligt.