HR Specialist

HR Specialist

Är du vår nya HR Specialist?

På SBAB Bank vill vi utmana och skapa konkurrens på både bolåne- och sparmarknaden. Kraven är tydliga och tempot är högt. Vi har en stark värdegrund med tydliga värderingar. De styr hur vi leder och hur vi verkar mot varandra och våra kunder. Vi vill göra skillnad för samhället och våra kunder i deras boende och boendeekonomi.

Vill du vara med och ta HR till nya nivåer på Sveriges mest nytänkande bank? Brinner du för HR och vill jobba på en av Sveriges bästa arbetsplatser? Bra!

Enligt "Great Place to Work" är SBAB en av Sveriges 10 bästa arbetsplatser bland större företag. Vi söker nu en ny kollega, som i rollen som HR Specialist kommer att vara spindeln i nätet för mycket av det vi gör på HR, med ett extra ansvar för allmän HR administration, löneadministration, rapportering och statistik.

Rollen som HR Specialist
Som HR Specialist är du en nyckelperson för hela HR arbetet, som säkerställer att det administrativa fungerar i alla våra leveranser. Det finns utvecklings- och förbättringsmöjligheter i vårt administrativa arbete. En viktig del i ditt arbete blir därför att proaktivt säkerställa att administrationen av allt vi gör genomförs effektivt samt med hög grad av automatisering och kvalitet.

Rollen innebär mycket kontakt med både chefer och medarbetare inom SBAB. Här får du möjlighet att samarbeta med de allra flesta av våra olika avdelningar och team. I arbetet ingår bland annat administration kopplad till våra utbildnings- och utvecklingsaktiviteter. Det innebär allt från att planera, schemalägga, boka, säkerställa arbete på plats samt administrera uppföljning/utvärdering av alla utbildningar eller kompetensutvecklingsinsatser. En annan del är att arbeta med vår internkommunikation gällande utbildnings- och utvecklingsaktiviteter.

I rollen kommer du också att proaktivt driva arbetet med att bygga upp, sammanställa, analysera och presentera relevant statistik och data inom HR och kompetensutvecklingsområdet. Du kommer att ansvara för vårt HR system och vår utbildningsportal SBAB Akademin. Där arbetar du tillsammans med våra chefer vid on- och off boarding samt ansvarar för att masterdata är korrekt. HR Specialisten är vår super-user i dessa system, vilket bland annat innebär att hantera löpande behov, ge användarstöd i verksamheten samt aktivt säkerställa en ökad användarupplevelse.

Du välkomnas till ett sammansvetsat och engagerat team som består av HR Chef, HR partners, HR Specialister, HR Projektledare samt Kompetensutvecklingsteamet. Du kommer att rapportera till Johanna Wallén, Chef Kompetensutveckling samt ha en streckad linje till vår HR Chef. För det mesta arbetar du från vårt kontor i Stockholm, men det ingår även regelbundna resor till vårt Karlstadskontor. Här förväntas alla hugga i där det behövs. Det innebär att du kommer att ha möjlighet att bredda dina kunskaper och delta i olika projekt inom HR. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom HR organisationen.

Profil
För att lyckas som vår nya HR Specialist ser vi att du är högskoleutbildad med examen inom HR/ekonomi eller motsvarande och har minst tre års erfarenhet av HR arbete. Vi söker dig som brinner för att effektivisera och förenkla det administrativa arbetet inom HR, genom att utveckla automatiserade rutiner och processer. Då HR Systemet är relativt nytt kommer det även att krävas att du är kreativ, har en passion i att skapa struktur och värdeskapande lösningar genom att effektivisera samt ta bort tidsödande moment.

Som person är du självdrivande, engagerad, tar initiativ och genomför det du påbörjat. Du är en prestigelös person med hög integritet, vilket gör att du har lätt att bygga relationer och skapa förtroende. Vidare ser vi att du har en analytisk förmåga, är noggrann och har ett intresse för statistik och data.

Din ansökan
Låter det intressant? Tveka inte att skicka in ditt CV och ett personligt brev redan idag till We Select. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna de Verdier, We Select tfn 070-33 66 456. Sista ansökningsdag är 11 juli, 2018.

Det vi vet är att vår omvärld förändras i en allt snabbare takt. Ju mer komplexa arbetsuppgifter, desto viktigare med en organisation som präglas av mångfald för att uppnå bästa möjliga resultat. Mångfald är därför en viktig del i vårt rekryteringsarbete. För oss handlar det om att arbeta inkluderande i alla aspekter och att därmed aktivt ta ställning för att olikheter berikar.
Mer info
Kontaktperson Anna De Verdier
Telefon 070-33 66 456
Område Sundbyberg
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.sbab.se
Sista ansökningsdag 11 juli (22 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SBAB bildades 1985 och ägs av svenska staten. Vår affärsidé är att med nytänkande och omtanke erbjuda lån och sparande till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Sverige. För att särskilja oss på bolånemarknaden, långsiktigt förstärka vår konkurrenskraft och uppnå vår vision - att erbjuda Sveriges bästa bolån - arbetar vi ständigt med att utveckla vårt kunderbjudande. Antalet kunder uppgår till cirka 400 000 och vi är cirka 600 medarbetare. SBAB har mycket nöjda kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex. Enligt Great Place to Work är SBAB en av Sveriges bästa arbetsplatser 2018 bland större företag.