Lernia söker dig som studerat IT-linjen på gymnasiet för kommande uppdrag

Lernia söker dig som studerat IT-linjen på gymnasiet för kommande uppdrag

Är du en serviceinriktad och kommunikativ person med bakgrund inom IT? Har du erfarenhet från arbete inom kundtjänst eller servicesektorn och är ute efter ett nytt uppdrag? Då har vi på Lernia uppdraget för dig som Servicedeskhandläggare.

OBS! DETTA ÄR EN INTRESSEANMÄLAN FÖR KOMMANDE UPPDRAG OCH GÄLLER ALLTSÅ INGEN AKTUELL TJÄNST.

Arbetsuppgifter kan vara:
  • Ärendehantering (registrera, hantera, fördela och uppdatera) av IT- incidenter, IT-frågor och beställningar inkomna via telefon, chatt eller skrivna ingångar (IT- portalen) från medarbetare.
  • Eskalera de ärenden som ej kan lösas via första instans till andra och tredje linjen.
  • Följa upp på eskalerade ärenden vid behov.
  • Granska och publicera kunskapsartiklar.
  • Ge förslag på och driva övertagande av ärenden med mål att öka lösningsgraden och ge en bättre service till slutanvändare.
  • Lösa ärenden med tekniska frågor från medborgare och företagare via e-post.
  • Delta i servicedeskrelaterade projekt vid behov.
Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet av att kommunicera med kunder via telefon samt tidigare har arbetat i servicebranschen eller inom kundservice. Du har goda datorkunskaper och har förmåga att snabbt sätta dig in i nya system. Du hanterar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är duktig på att prioritera och som snabbt ser vad som behöver göras. Du är serviceinriktad, är van vid att ha många kontaktytor och har god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt, är duktig på att samarbeta samt trivs med att arbeta i högt tempo.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsgrad

Heltid, konsultuppdrag. 6 månader med mycket goda chanser till förlängning.

Information

Urvalet hanteras löpande och avser kommande möjligheter. Med andra ord är denna annons en intresseanmälan. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chansen till jobb!

Hur du ansöker

För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vänligen kontakta rekryterare Adrian Runsten via e-post: adrian.runsten@lernia.se eller telefonnummer: 072-601 48 46 om du har några frågor eller funderingar.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Lernia är vägen framåt

Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år. 2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är cirka 6 000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på [www.lernia.se] (https://www.lernia.se/).
Mer info
Område Sundbyberg
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 28 feb 2023 (92 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lernia erbjuder tjänster inom bemanning, utbildning, jobbcoachning och organisationsutveckling på över 90 orter i hela Sverige.