Kundservicemedarbetare till Sveriges mest hållbara elbolag

Kundservicemedarbetare till Sveriges mest hållbara elbolag

Det går bra för GodEl nu och vi växer så att det knakar. Det är här du kommer in i bilden. Är du grym på kundservice och vill följa med på vår resa mot en bättre morgondag? Vi (Sveriges mest hållbara elbolag) behöver två nya kundservicemedarbetare. Är du en av dem?

Less To-Do's more Ta-Da's:

Som kundservicemedarbetare skapar du WOW-upplevelser för våra kunder genom telefon, mejl och chatt. Du hanterar kundserviceärenden med utgångspunkt i att skapa en effektiv kundhantering med riktigt hög kundnöjdhet. Det är naturligt för dig att bidra till teamkänslan i gruppen genom att vara dig själv och vilja utvecklas tillsammans med dina kollegor. Du tycker också om att utvecklas i de vardagliga arbetsuppgifterna (The devil is in the details) men är också nyfiken på att utforska kunskap inom nya områden.

Vi tror att du...
  • Vill vara en del av ett företag som gör världen bättre, (for real - no bullshit), varje dag.
  • Är en hejare på att skapa WOW-upplevelser eftersom du har en förmåga att charma kunder i både tal och skrift.
  • Trivs att jobba i team såväl som självständigt och är van vid att utveckla både dig själv och dina kollegor.
  • Trivs att arbeta mot uppsatta mål inom kundnöjdhet, kvalitet och effektivitet.
  • Är ansvarstagande och engagerad med hög aktivitetsnivå.
Genom att joina The Good Force...
  • Blir du en del av Sveriges första klimatpositiva elbolag som skänker hela vinsten till välgörenhet (Yes ma'am!).
  • Får du hänga i The Good Force House, bekvämt beläget i centrala Sundbyberg.
  • Tar du hand om Sveriges nöjdaste el-kunder. (Enligt SIFO)
  • Blir du en del av The Good Force Crew. (Ett riktigt toppengäng faktiskt)
  • Följer du med på en sjukt spännande resa när vi vänder upp och ner på elmarknaden.
Dina kvalifikationer
  • Du har minst 2 års arbetserfarenhet av kundservice eller försäljning.
  • Du pratar, skriver och formulerar dig väl på svenska och engelska.
  • Du har gymnasieexamen eller motsvarande.
  • Du har erfarenhet av att arbeta med de vanliga applikationerna i Officepaketet (Outlook, Word, Excel etc.).
Meriterande men inte krav
  • Erfarenhet av att arbeta med affärssystemet Zynergy.
  • Erfarenhet av att arbeta med kommunikationsverktyget Zendesk.
  • Erfarenhet av elbranschen.
Ansök

Vi är nyfikna av att veta mer om dig. Derätta lite kort om dina drivkrafter i ett personligt brevoch skicka tillsammans med CV till karriar@godel.se märkt "Kundservice" senast 2019-12-06

Antal vakanta tjänster: 2st
Start: början av 2020 enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kundservice har öppet 8-18. schemalagd arbetstid som varierar mellan 8-17 och 9-18.
Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas)
Plats: Sundbyberg
Lön: Fast månadslön
Kontakt: För mer information om tjänsten kontakta fredrik.nystrom@godel.se , Kundservicechef
Mer info
Kontaktperson Fredrik Nyström, Kundfrontschef
Telefon 0851919999
Email Mejla Fredrik Nyström, Kundfrontschef
Område Sundbyberg
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 6 jan 2020 (27 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är inte your ordinary elbolag. Vi ägs av den svenska stiftelsen GoodCause som inte gör annat än att starta företag som låter vinsten gå till organisationer. Våra kunder betalar elräkningen, vi för över vinsten och de anslutna organisationerna lagar planeten. Easy peasy. Hittills har vi genererat över 54 miljoner kronor till Läkare utan gränser, Barncancerfonden, Naturskyddsföreningen och ännu fler. All el som vi säljer är märkt med Bra Miljöval och från och med maj 2019 är vår el dessutom helt klimatpositiv. Det betyder att vi klimatkompenserar allt (från de ekologiska bananerna här på kontoret till kundernas laddning av mobilen) till 110 %.