HR Partner till Förvaltaren

HR Partner till Förvaltaren

Vill du arbeta med HR i en spännande och föränderlig bransch? Är du redo för nya utmaningar hos en av Sveriges ledande kommunala fastighetsägare? Då kan det här vara jobbet för dig!

Förvaltaren är Sundbybergs allmännyttiga bostadsbolag och har sedan starten 1947 varit med att bygga och utveckla det moderna Sundbyberg. Genom att äga, utveckla och förvalta hyresrätter och lokaler bidrar vi till ett växande Sundbyberg och en levande och hållbar stad. För att vi ska vara långsiktigt framgångsrika navigerar vi och följer upp verksamheten utifrån fem områden; Attraktiva bostadsområden, Trygghet och trivsel, Klimat- och resurseffektiv verksamhet, Attraktiv arbetsplats samt Ekonomiskt ansvar. Förvaltaren ingår i den kommunala koncernen Sundbybergs stadshus AB, med fyra systerbolag som ansvarar för Lokalfastigheter, Avfall och vatten, Stadsnät och Bredband.

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driven och erfaren HR Partner som vill arbeta med HR frågor inom Förvaltaren samt övriga bolag inom koncernen. I rollen kommer du ansvara för att säkerställa ett högkvalitativt HR-stöd ut till organisationen. Det är en bred roll som innebär att du bistår ledning och chefer inom områden som rekrytering, löneprocessen, arbetsmiljöarbete, kompetensutveckling, medarbetarundersökning, hälsa samt arbetsrättsliga lagar och regler. Vidare ansvarar du för att säkerställa goda rutiner mellan HR och lön samt representerar arbetsgivaren i förhandlingar med fackliga parter. Du kommer även arbeta med HR administration samt ta fram statistik och nyckeltal inom området. I rollen ingår det även att du proaktivt arbetar med förbättring och utveckling av processer och rutiner inom HR.

Du kommer att tillhöra ett positivt och kompetent team om två personer och du rapporterar direkt till Chef HR, hållbarhet och kommunikation. Förvaltaren sitter i moderna och fina lokaler i Hallonbergen med närheten till fina naturområden. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Vem är du
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom HR samt minst fem års relevant erfarenhet från en likvärdig roll inom HR-området. Du är van att arbeta konsultativt mot chefer och medarbetare samt har god kunskap och erfarenhet av arbetsrättsliga lagar och regler. Vi ser även att du har erfarenhet av förändringsarbete och fackliga förhandlingar. Har du erfarenhet av employer branding och rekrytering inhouse ser vi det som starkt meriterande. Vidare ser vi att du är en god kommunikatör och behärskar svenska flytande i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! För att vara lyckosam i denna roll ser vi att du som person är förtroendeingivande, prestigelös och ödmjuk. Du är bra på att organisera och skapa struktur, ta egna initiativ samtidigt som du kan vägleda och engagera andra i din omgivning. Du värdesätter samverkan och dialog samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och vågar stå för dina beslut. Vi ser även att du är serviceinriktad och förstår att skapa värde och nytta för organisationens verksamhet. Vidare stimuleras du av att verka i en miljö där du arbetar varierat med strategiska likväl som operativa frågor inom HR området samt arbetar strukturerat med uppföljningar.

Låter det intressant? Välkommen in med en ansökan redan idag!

Kontakt
I denna rekrytering samarbetar Förvaltaren med Experis. Känner du att du är rätt person så skicka in en ansökan på www.experis.se. Om du har frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sophie Karlsson 08 - 452 33 37 eller via sophie.karlsson@se.experis.com
Mer info
Kontaktperson Sophie Karlsson
Telefon 08 - 452 33 37
Område Sundbyberg
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 3 sept 2019 (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren