Enhetschef till Arrivas bussdepå i Råsta

Enhetschef till Arrivas bussdepå i Råsta

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt - dygnet runt - fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.

Till vår bussverksamhet i Råsta (Sundbyberg) söker vi en Enhetschef. Som Enhetschef kommer du att ha ansvar för personalrelaterade frågor och arbeta aktivt med kompetensutveckling av personal.

Du kommer att vara en del av ledningsgruppen och du rapporterar direkt till Trafikchefen. Det är av högsta vikt att du genom personligt föredöme agerar, leder och verkar efter företagets värderingar, riktlinjer och policys.

Dina arbetsuppgifter
  • Ansvara för kompetens- och servicenivån hos personalen genom bland annat rekrytering, introduktion, coachning, samtal och uppföljningar
  • Säkerställa att personalens utbildning och fortbildning sker enligt gällande regler och krav
  • Planera, genomföra samt dokumentera medarbetarsamtal och arbetsplatsträffar
  • Hantera sjukskrivnings- och rehabiliteringsärenden
  • Uppföljning av nyckeltal
  • Ansvara och säkerställa skadehanteringsprocessen
  • Medverka vid genomförande av resultatuppföljning inom driftområdet
  • Medverka vid lokala förhandlingar och samverka med fackliga organisationer
  • I övrigt utföra arbetsuppgifters som åläggs av arbetsgivaren
Din bakgrund

Vi tror att du är en driven, självgående och flexibel person som har en gedigen erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror även att du är van att utveckla personal. Du är en serviceinriktad glad och positiv eldsjäl med hög arbetsmoral med förmåga att motivera och entusiasmera dina medarbetare. Vidare är du är självgående, strukturerad och noggrann och har lätt för att prioritera när det behövs.

Vi ser gärna att du har kunskap i ekonomi och arbetsrätt och är intresserad av att fördjupa dig ännu mer i ämnet.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du bör vara en god kommunikatör med förmåga att skapa god stämning även i det svåra samtalet men kan samtidigt vara tydlig i ditt budskap till våra medarbetare. Det krävs att du har mycket goda datakunskaper. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift i både svenska och engelska och god förmåga att knyta nya kontakter samt att skapa nätverk.

Ansökan

Vi kan endast ta hand om ansökningar via den här hemsidan. Därför kommer vi inte att kunna besvara eller hantera ansökningar som kommer in på andra sätt.

Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Trafikchef Lars-Åke Wågström via lars-ake.wagstrom@arriva.se

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Sundbyberg
Yrkesroll Transport & Logistik, Transport
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.arriva.se
Sista ansökningsdag 21 jan (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Tycker du som vi att kollektivtrafik är en viktig del i samhället och att den underlättar vardagen för många människor? Vill du kanske vara med och skapa en smidigare kollektivtrafik i Sverige? Då kan Arriva vara platsen för dig. Här kan du jobba på den nivå och i den roll som passar just för dig. Tillsammans med andra engagerade Arriva-medarbetare kan du vara med och skapa en effektiv kollektivtrafik för våra resenärer. Vad passar dig bäst? Arriva erbjuder många olika roller och specialistområden. Bussförare, tågförare, lokförare, konduktör, trafikvärd, kundvärd, mekaniker, trafik- och informationsledare samt personalplanerare är vanliga roller. Vi har också många som arbetar som chefer på olika nivåer, såväl på depåerna som på huvudkontoret. Dessutom har vi administrativa specialister som inköpare, ekonomer, business controllers, HR Business Partners, kommunikatörer, IT-support, verksamhetsutvecklare, kvalitets- och miljösamordnare samt säkerhetssamordnare. Känner du igen dig i någon roll?