Servicestjärna till nytänkande drivmedelsföretag

Servicestjärna till nytänkande drivmedelsföretag

Söker du en ny utmaning inom service och har tidigare erfarenhet av att arbeta med telefon som arbetsverktyg? Skulle du beskriva dig själv som flexibel och spindeln i nätet? Vill du arbeta på ett företag som ständigt förbättras, gör saker annorlunda och hittar enkla vägar till lösningar? Sök då tjänsten som kundtjänstmedarbetare redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker för för vår kunds räkning dig som är serviceinriktad, sätter kunderna i fokus samt har ett stort driv. Kunden är en känd aktör i drivmedelsbranschen med stationer runt om i Sverige. I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du hantera både privat och företagskunder. En gedigen introduktion i början av tjänsten kommer att erbjudas för att enklare komma in i rollen och hjälpsamma kollegor finns alltid att bolla med på plats. Du blir en del av ett team på 20 personer med trevligt klimat med positiv stämning. I rollen finns även goda långsiktiga möjligheter till utveckling med exempelvis vidare kontakt mot businesskunder.

Arbetsuppgifter

Som handläggare kommer du hantera inkommande/utgående samtal och hantera mail från nya samt befintliga kunder. Du kommer hjälpa kunder med olika ärenden och kunna anpassa lösningar och behov för specifik kund.
  • Ta emot samtal, svara på mail, chatt. Hantera kundfrågor.
  • Hantera fakturafrågor samt hantera kreditbedömningar, korttjänster och reklamationer.
  • B2B med företagskunderna.
Vi söker dig som

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete och har ett intresse för system. Av tyngd är att man hanterar kunderna på ett professionellt sätt. Vi ser gärna att du har systemvana och har lätt för att ta till dig kunskap. Det är ett krav att man har gymnasieutbildning samt att man kan hantera MS Office. Vidare är det viktigt att du kan kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift pga daglig kontakt med kunder på dessa språk.

Det är meriterande om du:
  • Har en högskoleutbildning inom relevant område för tjänsten
  • Har erfarenhet av att arbeta med telefon som arbetsverktyg
  • Har goda kunskaper i norska eller finska
Som person är du kommunikativ och serviceinriktad, du ser kundens behov och arbetar för att lösa problem. Vi ser även att du har skinn på näsan, vågar ställa frågor och är inte rädd för att göra fel. Du tar gärna initiativ till att komma med förbättringsförslag och idéer. Vidare arbetar du bra i team och har lätt för att samarbeta med andra.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid 6 månader, med chans till förlängning
  • Placering: Centrala Sundbyberg
  • Arbetstider: Kontorstider
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!
* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här
Mer info
Område Sundbyberg
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är en av de stora aktörerna på drivmedelsmarknaden. De etablerade sitt koncept år 2004 och har sedan dess växt och tagit alltfler marknadsandelar, samtidigt som de i dagsläget sysselsätter ca 2000 personer. Företagets målsättning är att bli det mest CO2-medvetna företaget i branschen och på ett kontrollerbart sätt avveckla fossila bränslen.