Management Support till Group Savings på Swedbank!

Management Support till Group Savings på Swedbank!

Är du personen som under en föreläsning fångar upp all information och dessutom får det nedskrivet strukturerat och läsvänligt? Har du även ett öga för design och layout och behärskar Powerpoint på en god nivå? Då kan detta vara tjänsten som är klippt och skuren för dig! Swedbank söker nu en Management support kollega till avdelningen Group Savings. Sök tjänsten redan idag, då vi arbetar med ett löpande urval!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Swedbanks räkning en Management Support som kommer stötta BIO (Business Intelligence Officer) för Group Savings. BIO kan närmast beskrivas som IT chef för enheten Group Savings. BIO hanterar fem värdeströmmar inom området Spara, Investering, Rådgivning, Distribution, Asset Management och Försäkringsprodukter. Man kommer att utgå ifrån det nya kontoret i Sundbyberg där flertalet av bankens avdelningar sitter.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med ambitionen att överrekrytera konsulten, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds
  • En dedikerad Konsultchef som stöttar dig och följer upp under uppdraget
  • Chansen att få värdefull och givande erfarenhet på en storbank
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs med om Vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

I rollen som Management Support kommer du att stötta BIO i hans dagliga arbete. Du kommer att följa med på mycket möten och anteckna, samt analysera allt som sägs under mötena för att under och efter mötet analysera och sammanställa all data som tagits upp. Du kommer även att förbereda inför möten med powerpointpresentationer och samla ihop material utifrån rapporter och presentera det på ett tydligt och strukturerat sätt.

Du kommer även att:
  • Förbereda material inför möten och utforma fina powerpointpresentationer
  • Samla data utifrån olika rapporter i Excel och andra system
  • Kommunikation med BIO och andra avdelningar för att få fram material och data som behövs
  • Övriga administrativa uppgifter som rumsbokningar, fakturahantering, tidsrapporteringsuppföljning, samt konsulthantering.
Vi söker dig som
  • Har en relevant eftergymnasial utbildning i förslagsvis företagsekonomi, alternativt relevant arbetslivserfarenhet
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, då arbetet utförs på båda språken
  • Goda kunskaper i Officepaketet och framförallt Powerpoint och Excel
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 6 månader med god chans till förlängning/överrekrytering
  • Placering: Sundbyberg, Stockholm.
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Swedbanks önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work{target="_blank"}.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Sundbyberg
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Swedbank har sina rötter i den svenska sparbanksrörelsen, vars historia sträcker sig tillbaka till 1820. Närheten till kunden och det lokala samhället har varit i fokus ända sedan starten.

Avdelningen Svensk bankverksamhet (SBV) har cirka 4 miljoner privatkunder och 330 000 företagskunder och är därmed Swedbanks största affärsområde. På deras 218 kontor, sparbankernas drygt 200 kontor, Kundcenter samt i digitala tjänster erbjuds kunderna högklassig service, relevanta tjänster och produkter.

Swedbanks medarbetare står bakom värderingarna att vi ska vara enkla, öppna och omtänksamma. I vardagen betyder det bland annat att deras tjänster och råd ska vara begripliga för envar och att de håller vad de lovar.