Kontorist / ekonomiassistent / administratör

Kontorist / ekonomiassistent / administratör

Vi är ett entreprenadföretag med ca 25 anställda. Vår nuvarande kontorist/administratör går på föräldraledighet i slutet av maj. Vi söker därför en vikarie till den tjänsten.
Vikariatet sträcker sig från början av maj 2019 och ett år framåt, eventuell förlängning med någon månad kan bli aktuellt.

Vi söker någon med erfarenhet av löpande bokföring, fakturering och lönearbete. Du ska också vara social och framåt, inte ha problem med att prata med och möta folk.

Några av de arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:
  • Hantering leverantörsfakturor och utbetalningar
  • Månadsvisa lönekörningar
  • Kundfakturering
  • Löpande bokföring
  • Momsredovisning och arbetsgivardeklarationer
  • Svara på telefonsamtal och mejl som inkommer till företaget.
Mer info
Område Storuman
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd, Vikariat
Sista ansökningsdag 4 maj (44 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vårt företag är placerat med kontor i Storuman, och de entreprenadarbeten vi utför är till största del förlagda runtom i Västerbottens inlandskommuner.
Företagets huvudsakliga arbetsuppgifter är schaktningsarbete och linjebyggnad. Vi sysslar även med totalentreprenad på grävning och förläggning av kabel, tele, opto, vatten och avlopp.