

Produktanalytiker till SVTi Nyheter och Sport
Produktanalytiker som tillsammans med teamen vill vidareutveckla en av de mest använda och älskade nyhetstjänsterna i Sverige.
Tycker du att det låter kul att komma till en roll där inte allt är satt, där du kan utforska och bygga dina arbetsuppgifter tillsammans med produktteamen? Då är det här något för dig!
Vi brinner för att utvecklas och bli ännu bättre på att använda data för att skapa insikter som förbättrar vår nyhetstjänst. På SVT har vi tagit ett stort steg genom att äga vår mätning, datahantering och datamodell och söker nu en person som kan hjälpa oss att ta nästa kliv i att arbeta ännu mer datadrivet i utvecklingen av våra produkter inom nyheter och sport.
Vi ser fram emot din ansökan!
Vi erbjuder dig
Du kommer in som den första produktanalytikern inom produktområdet nyheter och sport, så det finns stora möjligheter att forma din roll. Detta är exempel på arbetsuppgifter som vi tror att du kommer att behöva fokusera på men där vi gärna vill ha din input:
Du kommer i första hand att arbeta tillsammans med två av teamen inom SVTi Nyheter och Sport. Båda är autonoma, tvärfunktionella och jobbar ofta med mobbprogrammering som arbetssätt, där alla är delaktiga i hela utvecklingsprocessen.
Det ena teamet fokuserar på app-upplevelsen och det andra teamet på live-upplevelsen. Vi har ett nära samarbete och tänker högt tillsammans. Vi är snälla och hjälpsamma mot varandra och bryr oss om kulturen i teamen.
Det finns också ett virtuellt team, analyshubben, som ses och delar lärdomar med varandra kontinuerligt.
Mer om dig
Kompetensmässigt tror vi att du har goda kunskaper i SQL samt har ett stort intresse för att bygga upp och utveckla datadomänen. Du är van att visualisera och kommunicera data på ett pedagogiskt sätt och bra på att översätta data till konkreta insikter och mål för att sedan ta det vidare. Det är en stor fördel om du har förmågan att höja blicken och sätta mer långsiktiga och strategiska mål för hur en kan jobba mer strategiskt med data. För dig är det givet att jobba agilt och hypotesdrivet. Om du tidigare har jobbat med experiment som en del av digital produktveckling är det toppen.
Vi ser även att du är trygg med både engelska och svenska. Vi använder engelska i ett av våra team samt i alla gemensamma möten inom produktområdet.
Vårt erbjudande
Vi är en snäll och trygg organisation med tydliga mål, där lärande och viljan att experimentera ses som en viktig del av att lyckas. Vi är övertygade om att team med olikheter är de mest kreativa och välkomnar alla identiteter och bakgrunder.
Du har möjlighet att utmanas och växa i en öppen kultur där vi vågar prova ny teknik och nya arbetssätt.
Här arbetar du i en autonom teamkultur, där vi tror att kloka beslut grundas genom att ta in flera olika perspektiv. Om du också tycker om att jobba i tvärfunktionella team kommer du att trivas här.
Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Tycker du att det låter kul att komma till en roll där inte allt är satt, där du kan utforska och bygga dina arbetsuppgifter tillsammans med produktteamen? Då är det här något för dig!
Vi brinner för att utvecklas och bli ännu bättre på att använda data för att skapa insikter som förbättrar vår nyhetstjänst. På SVT har vi tagit ett stort steg genom att äga vår mätning, datahantering och datamodell och söker nu en person som kan hjälpa oss att ta nästa kliv i att arbeta ännu mer datadrivet i utvecklingen av våra produkter inom nyheter och sport.
Vi ser fram emot din ansökan!
Vi erbjuder dig
- Samarbete med två team som har ett stort sug och ambitioner att bli bättre på att arbeta insiktsdrivet och röra oss mot ett ännu mer datadrivet arbetssätt
- Möjlighet att påverka din roll tillsammans med teamen och sätta hur ni tillsammans kan jobba med data på ett meningsfullt sätt
- Tillgång till SVT:s samlade kompetens kring både de tekniska bitarna av data och analys såväl som insiktsgenerering och experiment
- Jobba med ett av Sveriges starkaste varumärken med produkter som uppskattas av och påverkar många människor
- Bli en del av en modern, snabbrörlig och innovativ organisation som tror att de bästa lösningarna kommer från samarbete och en nyfikenhet på nya idéer
Du kommer in som den första produktanalytikern inom produktområdet nyheter och sport, så det finns stora möjligheter att forma din roll. Detta är exempel på arbetsuppgifter som vi tror att du kommer att behöva fokusera på men där vi gärna vill ha din input:
- Kartlägga och se var behoven är som störst och därefter göra prioriteringar tillsammans med teamen
- Sätta upp struktur för hur vi med hjälp av data kan bli bättre på att mäta effekterna av nya funktioner och förändringar vi gör i våra produkter
- Sätta upp processer för hur vi ska jobba med data på ett effektivare sätt och implementera det i våra befintliga processer
Du kommer i första hand att arbeta tillsammans med två av teamen inom SVTi Nyheter och Sport. Båda är autonoma, tvärfunktionella och jobbar ofta med mobbprogrammering som arbetssätt, där alla är delaktiga i hela utvecklingsprocessen.
Det ena teamet fokuserar på app-upplevelsen och det andra teamet på live-upplevelsen. Vi har ett nära samarbete och tänker högt tillsammans. Vi är snälla och hjälpsamma mot varandra och bryr oss om kulturen i teamen.
Det finns också ett virtuellt team, analyshubben, som ses och delar lärdomar med varandra kontinuerligt.
Mer om dig
Kompetensmässigt tror vi att du har goda kunskaper i SQL samt har ett stort intresse för att bygga upp och utveckla datadomänen. Du är van att visualisera och kommunicera data på ett pedagogiskt sätt och bra på att översätta data till konkreta insikter och mål för att sedan ta det vidare. Det är en stor fördel om du har förmågan att höja blicken och sätta mer långsiktiga och strategiska mål för hur en kan jobba mer strategiskt med data. För dig är det givet att jobba agilt och hypotesdrivet. Om du tidigare har jobbat med experiment som en del av digital produktveckling är det toppen.
Vi ser även att du är trygg med både engelska och svenska. Vi använder engelska i ett av våra team samt i alla gemensamma möten inom produktområdet.
Vårt erbjudande
Vi är en snäll och trygg organisation med tydliga mål, där lärande och viljan att experimentera ses som en viktig del av att lyckas. Vi är övertygade om att team med olikheter är de mest kreativa och välkomnar alla identiteter och bakgrunder.
Du har möjlighet att utmanas och växa i en öppen kultur där vi vågar prova ny teknik och nya arbetssätt.
Här arbetar du i en autonom teamkultur, där vi tror att kloka beslut grundas genom att ta in flera olika perspektiv. Om du också tycker om att jobba i tvärfunktionella team kommer du att trivas här.
Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Mer info
Kontaktperson
Sandra Peiper
Telefon
Email
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
19 okt. 2023 (20 dagar kvar)
Om arbetsgivaren
SVTi är en interaktiv avdelning som utvecklar och underhåller digitala tjänster så som SVT Play, SVT Nyheter och sport, Barnplay och Melodifestivalappen. Vi är ca 120 personer som arbetar i tvärfunktionella produktorienterade team för att designa och utveckla SVT:s plattformar och funktioner.
SVTi upprätthåller utvecklingsplaner för de interaktiva produkterna i linje med SVT:s övergripande mål. Framtida strategier tas fram tillsammans med beställare, programchefer, analytiker, projektledare, redaktioner m fl. Vi jobbar kontinuerligt med prioriteringar för att utveckla produktområdena på bästa sätt. Vi är en viktig del av kunskapsnavet kring det digitala på företaget som helhet.
Vi bjuder in till design studios, workshops, utbildningar och inspiration. Är gärna bollplank och samtalspartner i idéutveckling. Vi hjälper till att värdera utvecklingsönskemål och behov utifrån publik- och verksamhetsnytta.
SVT nyheter och sport online utvecklas tillsammans med nyhetsdivisionen för att ge publiken ett relevant, trovärdigt, snabbt och fördjupande erbjudande.
SVTi upprätthåller utvecklingsplaner för de interaktiva produkterna i linje med SVT:s övergripande mål. Framtida strategier tas fram tillsammans med beställare, programchefer, analytiker, projektledare, redaktioner m fl. Vi jobbar kontinuerligt med prioriteringar för att utveckla produktområdena på bästa sätt. Vi är en viktig del av kunskapsnavet kring det digitala på företaget som helhet.
Vi bjuder in till design studios, workshops, utbildningar och inspiration. Är gärna bollplank och samtalspartner i idéutveckling. Vi hjälper till att värdera utvecklingsönskemål och behov utifrån publik- och verksamhetsnytta.
SVT nyheter och sport online utvecklas tillsammans med nyhetsdivisionen för att ge publiken ett relevant, trovärdigt, snabbt och fördjupande erbjudande.