B2B Support Agent till Samsung!

B2B Support Agent till Samsung!

Allt vi gör på Samsung drivs av vår passion - att skapa och utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringen konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Liksom vi gjort i 70 år har vi fortfarande siktet inställt på framtiden och förutser marknadens behov och krav så att vi kan styra vårt företag mot en långsiktig framgång.

Som B2B Support Agent kommer du att ha en integrerad del i att säkerställa att vi håller oss på marknaden och fortsätter att berika och förenkla konsumenternas liv.
På plats kommer du att ingå i Customer Satisfaction-teamet som hanterar alla Samsungs aktiviteter i Norden med målet att ge en upplevelse i världsklass till våra kunder.

Arbetsuppgifter
  • Att med professionellt bemötande leverera kundservice i världsklass med kunden i fokus
  • Felsöka och stötta varje enskild kund gällande följande produkter: luftkonditionering, monitorer, TV, LFD, bärbara datorer, Knox-support för mobiltelefoner eller andra framtida släppta produkter riktade till Nordisk B2B-marknad.
  • Hantera kundärenden via telefon och mejl
  • Följa upp utvalda ärenden för att säkerställa att lösning/service utförs enligt överenskommelse
  • Registrera kundinteraktioner och kontakter för att säkerställa bästa möjliga upplevelse
Du tar stort ägarskap i din roll och är lyhörd till kunden för att inte missa viktig information. För dig är det viktigt att du håller det som är överenskommet och du hanterar alltifrån uppföljning, agerar support och sköter återkoppling för dina kunders ärenden.
Därtill har du en positiv inställning till Samsungs produkter, Samsung som varumärke och Samsungs kunder.

För att trivas i rollen har du en förmåga att kunna hantera flera saker pararellt, som att kunna förstå, logga ärenden i systemen och lösa problem i dina kundsamtal. Som person är du lyhörd och öppen med en förmåga att kunna bygga starka, långsiktiga kundrelationer och trivs med att hjälpa och supporta dina kunder.

Krav
  • Trivas med telefon och dator som arbetsredskap för att enkelt kunna navigera mellan olika system
  • God erfarenhet av Officepaketet
  • Erfarenhet av att arbeta med SLA-mål
  • Minst 1 års erfarenhet från teknisk support per telefon, för liknande produkter
  • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande
  • Erfarenhet från teknisk support för skärmar, bildskärmar, TV:er, bärbara datorer eller andra NPC-produkter
  • Kunskaper i ett annat nordiskt språk är meriterande
Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbrörlig bransch, det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas med att arbeta hos oss måste du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ.

Praktisk information
Start:
Omgående

Plats: Kista, Stockholm

Kontrakt: 1 års konsultavtal med möjlighet till förlängning

I denna rekryteringsprocess samarbetar Samsung med The Wofi och du kommer att arbeta som konsult genom oss! Vi är medlemmar på Almega vilket innebär att du som konsult på The Wofi får en anställning med avtalsvillkor gällande sjukskrivning, lön, semester och pension. Du kommer även att tilldelas en ansvarig mentor på The Wofi som kommer att vara tillgänglig under hela avtalsperioden för att se till att du känner dig välkommen på din arbetsplats och vara din rådgivare vid behov. För ytterligare frågor, vänligen kontakta linda.g@thewofi.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 14 mars 2023 (33 dagar kvar)