Ekonomiassistent till Medley sökes!

Ekonomiassistent till Medley sökes!

Brinner du dessutom för träning och hälsa och vill inspirera andra till ett mer aktivt, friskare och gladare liv? Då har vi den perfekta arbetsplatsen åt dig!

Vår uppskattade kund Medley, Sveriges ledande aktör i bad- och friskvårdsbranschen söker nu efter sin nya ekonomistjärna. Här välkomnas du till en varm och härlig arbetsplats med högt i tak. Andra fördelar är 38,5 timmars arbetsvecka, fri träning på alla deras anläggningar, ett generöst friskvårdsbidrag och möjlighet att jobba hemifrån någon dag i veckan.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse, men vi ser gärna att du kan starta tjänsten hos Medley så fort som möjligt. Rollen är placerad på Medleys huvudkontor på Dalagatan i centrala Stockholm.

Om rollen

Rollen som ekonomiassistent är bred där du självständigt kommer att ansvara för den löpande verksamheten med fokus på kund- och leverantörsreskontra. I rollen kommer du tillhöra ekonomiavdelningen bestående av en CFO samt en Redovisningsekonom.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Kund-och leverantörsreskontra
  • Löpande uppföljning av inkassoärenden
  • Bankbetalningar
  • Löpande administration av bolagets tecknade kund- och leverantörsavtal
  • Löpande redovisning och avstämningar löpande och i samband med månads- och årsbokslut.
  • Delaktig i förbättringsprojekt
Vad vi tror att du har gjort tidigare

För att trivas och göra succé i rollen som ekonomiassistent hos Medley tror vi att du har en god förståelse för reskontra samt att du har tidigare erfarenhet från en liknade roll. Vidare ser vi att du trivs i en administrativ roll, är noggrann och kan ta dig an arbetsuppgifterna på ett självständigt sätt. Du är också resultatinriktad med ambition att alltid leverera god service med hög kvalitet. Du är medveten om vikten av struktur och har ett öga för detaljer. För att passa in i teamet och hos Medley är det också viktigt att du är en person som är omtänksam, ödmjuk och har lätt för att samarbeta med andra.

Följande bakgrund ser vi som lämplig:
  • Några års erfarenhet som ekonomiassistent eller inom liknade arbetsuppgifter
  • Gymnasieexamen med ekonomisk inriktning eller likvärdigt
  • Van att hantera stora datamängder
  • God förståelse för reskontra
  • Goda kunskaper i affärssystem och Excel
Låter det här som något som passar dig? Sök rollen! Vi tar emot ansökningar löpande.

Om Medley

Medley grundades 2001 med en idé om att omvandla traditionella simhallar i kommunal drift till moderna centra för idrott, rekreation och folkhälsa. Medley är idag Sveriges ledande aktör i bad- och friskvårdsbranschen. Fler än 20 bad- och friskvårdscenter fördelade på 18 kommuner drivs av Medley. I flertalet fall har vi verksamheten i anläggningar som ägs av kommuner, men Medley driver också verksamhet i egna lokaler. Medley vill inspirera fler till ett aktivt, friskare och gladare liv. Vi vurmar särskilt för att de som saknar tidigare träningserfarenhet ska få rätt start på sin träningsresa hos oss. Vi vill vara det självklara valet i Sverige för en aktiv fritid på land och vatten. Medley kommer att omsätta ca 380 miljoner kronor år 2022. Antalet fast anställda är cirka 250. Med en växande organisation och bred verksamhet ges stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling hos Medley. Läs gärna mer på www.medley.se

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag - och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
Mer info
Kontaktperson Amanda Engberg
Email Mejla Amanda Engberg
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://theplace.se
Sista ansökningsdag 2 mars 2023 (23 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.