Hoppa till innehåll
Swedol AB logotyp

Key Account Manager

Ansök nu

Key Account Manager Sverige

Vi behöver förstärkning och söker nu en Key Account Manager.

Arbetsbeskrivning
Som Key Account Manager blir du den strategiska länken mellan Swedols nyckelkunder och den egna organisationen. Genom dina kundteam blir du en ledare utan att vara chef. Du arbetar strukturerat och metodiskt för att hjälpa våra kunder att göra bättre och smartare inköp av våra produkter och tjänster. 

För att lyckas i rollen som Key Account Manager behöver du vara bekväm i att jobba strategiskt och långsiktigt genom våra olika säljkanaler, dvs. bearbetande försäljning, butik och digitala affärer för att leverera enligt vårt kundlöfte. Du får tillgång till ett fantastiskt sortiment, många egna varumärken och marknadens bredaste utbud av innovativa och digitala lagerlösningar. Tillsammans arbetar vi för att bli marknadsledande leverantör och Sveriges bästa arbetsplats.

I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att:

  • etablera nya, underhålla och utveckla befintliga relationer med nyckelpersoner hos kund för att identifiera och definiera nya behov och affärsmöjligheter samt säkerställa avtalsefterlevnad och kundnöjdhet
  • offerera, förhandla och teckna avtal i enlighet med företagets riktlinjer
  • projektleda och stödja implementeringen av centrala avtal
  • koordinera och samordna försäljningsarbetet samt ansvara för målstyrning och sortimentsimplementeringen på kundens samtliga enheter
  • upprätta, förankra och kommunicera strategiska och taktiska planer för att säkerställa långsiktiga kundrelationer och lönsamma affärer
  • dokumentera möten och kundplaner i vårt CRM-system

På Swedol lever vi efter vår värdegrund - Engagemang, Samarbete och Kompetens - och det kännetecknar vårt vardagliga arbete, både mot kunder och inom det egna företaget. För att trivas i rollen som Key Account Manager hos oss så ser vi att du delar vår värdegrund, brinner för att göra affärer samt att utveckla dig själv och samarbetet med våra kunder. 

Placeringsort: Gärna på någon av de orter där vi har butik och/eller kontor.  

Vad säger Stefan Sandin, försäljningschef central försäljning, om hur det är på Swedol?

"Swedol är ett stort företag med mycket energi och glädje. Vi befinner oss på en spännande förändringsresa där du som medarbetare erbjuds stora möjligheter till delaktighet och att kunna påverka vår resa framåt. Som ledare drivs jag av att utveckla mina medarbetare till att nå sin fulla potential samt att få ihop det viktiga samspelet mellan företagets olika avdelningar.

Med våra olika varumärken bildar vi en stark helhetsleverantör med målet att skapa marknadens bästa och mest konkurrenskraftiga erbjudande till våra kunder. Vi skall även bli den marknadsledande leverantören inom yrkeskläder och järnhandelsvaror samt bli Sveriges bästa arbetsplats.

Vi lägger stort fokus på vårt interna förbättringsarbete för att ge gladare medarbetare. I detta arbete är det en självklarhet att involvera våra medarbetare för att hitta de bästa lösningarna. Vidare eftersträvar vi transparens och en platt organisation. Vi är duktiga på att fira våra segrar och lyfta fram bra prestationer. Vår arbetsplats är en plats som vi alla spenderar en stor del av vår tid på och därför tycker vi att det är viktigt att man har roligt på jobbet."

Din profil
Du som söker tjänsten som KAM hos oss har flera års erfarenhet inom vår bransch, gärna inom bygg i en liknande roll. Du har en mycket väl utvecklad affärsmässig förmåga, besitter ett högt affärsmannaskap och har goda projektledaregenskaper. Du har ett starkt kundfokus och är en naturlig kommunikatör som har lätt för att möta människor på olika positioner inom större organisationer. 

Vi ser att du: 

  • är strukturerad och uthållig med ett välutvecklat affärssinne och gärna erfarenhet av ledarskap
  • har B-körkort
  • talar och skriver svenska flytande och har goda kunskaper i engelska, det är meriterande med goda kunskaper i affärsengelska
  • har mycket goda kunskaper i Officepaketet, framför allt i Excel
Eftersom tjänsten innebär ansvar för kunder som verkar i hela landet förekommer regelbundet resor och övernattningar. 

Vi erbjuder
Swedol är ett expansivt och lönsamt affärsområde med högt satta mål och du har nu chansen att vara med och bidra på vår spännande resa! Du blir en del av vårt härliga Key Account Manager-team som består av ett 15-tal medarbetare och rapporterar till säljchef KAM Sverige.

Vi tror på mycket frihet under eget ansvar. Vi jobbar för ökad mångfald i alla våra funktioner på alla nivåer och erbjuder möjlighet till distansarbete för många av våra roller. Swedol är en stor aktör på marknaden med resurser att utvecklas tillsammans med våra kunder och erövra nya marknadsandelar. Vi jobbar mycket med kompetensutveckling och det finns stora möjligheter att utvecklas vidare inom organisationen. 

Tjänsten inkluderar förmånligt förmånspaket bestående av fast månadslön med möjlighet till bonus, ITP1 tjänstepension, förmånsbil, friskvård, förmånliga personalrabatter m.m.

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Marie Gummerus. Du når Marie på 08-51481642.

Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering och kommer börja intervjua i mitten av augusti.

Välkommen med din ansökan!

Om Alligo
Stolt leverantör till Nordens yrkesfolk. I Alligo förenas starka varumärken som TOOLS, Swedol och Grolls. Här arbetar vi nära tillsammans med yrkesfolk för att hjälpa dem göra ett ännu bättre och säkrare jobb. Genom att förse dem med de pålitliga verktyg, förbrukningsvaror, kläder och skydd de behöver - tillsammans med råd från specialister som de kan lita på - får vi deras företag att fungera. Varje dag. Det är det som är Alligo. Välkommen du också!

Läs mer på www.alligo.com

Swedol AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
29 augusti 2024 (43 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Masterhelp jobb är ett affärsområde som används av företag som nyttjar Masterhelp rekryteringsverktyg och Intensogruppens expertis inom platsannonsering. Masterhelp jobb ingår i Intensogruppen, som är en rikstäckande helhetsleverantör av rekryteringstjänster. I Intensogruppen ingår även Säljpoolen, Intenso Teknikrekrytering, Intenso Interim Management samt vårt egenutvecklade rekryteringsverktyg Masterhelp.