Är du en engagerad och driven som person? Söker du nya utmaningar i ett dynamiskt företag? Då har vi tjänsten för dig!
Information om uppdraget:
Vår kund är ett fristående svenskt värdepappersbolag som står under Finansinspektionens tillsyn. Dem erbjuder ett brett utbud av finansiella produkter och tjänster, däribland olika typer av depåtjänster med möjlighet för deras depåkunder att spara i ett brett utbud av finansiella produkter och tjänster. Dem befinner sig nu i en stark tillväxtfas och söker en medarbetare till deras Backoffice. Du blir del av ett kompetent team och kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna kan bland annat innefatta:
* Hantering av det dagliga flödet av värdepappersaffärer
* Corporate actions
* Administration av emissioner
* Depåhantering
* Clearing och settlement
* Värdepappersflyttar
Tjänsten innebär att du kommer bli anställd direkt hos företaget och arbeta på deras kontor i centrala Stockholm. Tjänsten är på heltid och beräknas starta så fort vi hittat rätt kandidat och löper tillsvidare. Anställningen inleds med en provanställning om sex månader. Arbetstiderna är måndag till fredag kl 08.00-17.00 med möjlighet till flex.
Detta söker vi:
Vi söker dig som har en universitet/högskoleutbildning inom ekonomi, finans eller likande. Vi ser att du har minst ett till två års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete eller av Backoffice. Vi söker dig som är driven, framåt och ansvarstagande. Du är noggrann, lösningsorienterad och serviceinriktad. Du är kommunikativ, social och bra på att samarbeta. Vidare är du flytande i svenska i tal och skrift. Låter det som en tjänst för dig? Ansök redan idag då urval och intervjuver sker löpande!
Sökord: Backoffice, Administratör, Administration, Heltid
Sökord: Backoffice, Administratör, Administration, Heltid