

Inköpare med inriktning Entreprenad, Tekniska konsulter och Drift & underhåll
Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare - därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!Vi söker nu flera inköpare, med inriktning på entreprenad och/eller tekniska konsulter och/eller Drift & underhåll.
Arbetsuppgifter
Som inköpare hos oss arbetar du brett i inköpsprocessen och genomför upphandlingar enligt LOU och LUFS. Du kommer arbeta med, marknadsanalys, projektleda kravställningsprocessen, fastställande av upphandlingsunderlag, utvärdering, avtalstecknande, implementering av avtal och avrop på ramavtal. I rollen ingår också att stötta Specialfastigheters verksamheter och följa upp att upphandlingarna ger de önskade resultatet samt medverka till förbättrad leverantörssamverkan. Då vi befinner oss i en kraftig tillväxtfas är en väldigt viktig del av arbetet att driva och leda ständiga förbättringar inom inköpsarbetet och både utveckla och vidareutveckla inköpsavdelningens arbetsprocesser. Du blir en del av ett inköpsteam som idag består av åtta personer men avdelningen förväntas fortsätta att expandera.
Kvalifikationer
Akademisk examen eller annan relevant vidareutbildning inom ekonomi, inköp, juridik, entreprenad eller annan relevant inriktning för tjänsten.
Flera års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete inklusive:
Placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Linköping eller Stockholm. Inköpsavdelningen sitter till stor del i Linköping idag och vår organisation är geografiskt utspridd i landet vilket medför en del resor i arbetet.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 11 oktober.
Ange om du är intresserad av tjänsten med inriktning entreprenad och/eller tekniska konsulter och/eller drift & underhåll.
Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).
Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28
Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav - framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 38 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 220 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Som inköpare hos oss arbetar du brett i inköpsprocessen och genomför upphandlingar enligt LOU och LUFS. Du kommer arbeta med, marknadsanalys, projektleda kravställningsprocessen, fastställande av upphandlingsunderlag, utvärdering, avtalstecknande, implementering av avtal och avrop på ramavtal. I rollen ingår också att stötta Specialfastigheters verksamheter och följa upp att upphandlingarna ger de önskade resultatet samt medverka till förbättrad leverantörssamverkan. Då vi befinner oss i en kraftig tillväxtfas är en väldigt viktig del av arbetet att driva och leda ständiga förbättringar inom inköpsarbetet och både utveckla och vidareutveckla inköpsavdelningens arbetsprocesser. Du blir en del av ett inköpsteam som idag består av åtta personer men avdelningen förväntas fortsätta att expandera.
Kvalifikationer
Akademisk examen eller annan relevant vidareutbildning inom ekonomi, inköp, juridik, entreprenad eller annan relevant inriktning för tjänsten.
Flera års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete inklusive:
- Utveckling och implementering av inköpsstrategier
- Utveckling av arbetssätt och processer kopplat till inköp
- Upphandling enligt LOU/LUFS och avtalsimplementering
- Förhandling och leverantörsstyrning
- Erfarenhet inom entreprenadjuridik
- God kunskap och erfarenhet av att arbeta med AB04, ABT06 och ABK09
- Erfarenhet av arbete med ramavtal
- Upphandlat enligt AFF samt tillämpat avtalsuppföljningar enligt ABFF
- Erfarenhet av drift- och underhållsavtal inom fastighetsbranschen
- Meriterande AB, ABT, ABK
Placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Linköping eller Stockholm. Inköpsavdelningen sitter till stor del i Linköping idag och vår organisation är geografiskt utspridd i landet vilket medför en del resor i arbetet.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 11 oktober.
Ange om du är intresserad av tjänsten med inriktning entreprenad och/eller tekniska konsulter och/eller drift & underhåll.
Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).
Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28
Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav - framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 38 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 220 medarbetare.
Mer info
Område
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
11 okt. 2023 (15 dagar kvar)
Om arbetsgivaren
Vi värdesätter våra medarbetares kompetens och hos oss erbjuds du varierande arbetsuppgifter, spännande utmaningar och ständig utveckling. Gemenskap och engagemang är det som hela tiden för oss framåt.