Hoppa till innehåll
SOS Alarm logotyp

Sjuksköterskor till SOS Alarm Sverige

Ansök nu
Vi behöver bli fler sjuksköterskor på SOS Alarm och söker därför dig som vill vara med och bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla. SOS Alarm är en vårdgivare och hos oss arbetar många legitimerade sjuksköterskor som dagligen utför ett viktigt arbete. Här finns kompetenta kollegor som stöttar dig i ditt arbete och din utveckling.
Vill du ha en utmaning där du får använda din breda kunskap och fingertoppskänsla samtidigt som du har möjlighet att bidra till utvecklingen av arbetet tillsammans med fantastiska kollegor? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt samt är trygg i dig själv och din kompetens, då kanske du är vår nästa kollega!

Som sjuksköterska på SOS Alarm arbetar du i huvudsak med triagering och bedömning av vårdsamtal via nödnumret 112. Du bedömer patienter i alla åldrar som ringt 112 på grund av sjukdom eller skada med varierande hjälpbehov. Via telefon bedömer du ambulansbehov samt ger akutmedicinsk rådgivning. Arbetet innefattar samverkan med såväl interna som externa aktörer, till exempel ambulanssjukvård och hemsjukvård samt följer upp patienter i väntan på ambulans.

Vi erbjuder en heltäckande introduktionsutbildning där du alternerar mellan teori och praktik tillsammans med våra handledare.

Som SOS-sjuksköterska har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema. Som sjuksköterska hos oss kan du välja att arbeta på någon av orterna: Stockholm, Göteborg, Norrköping, Jönköping, Östersund, Falun, Sundsvall, Halmstad, Malmö, Växjö eller Uppsala.

Se gärna filmen med vår sjuksköterska Linda som berättar om hur det är att jobba som sjuksköterska på SOS Alarm:

https://www.youtube.com/watch?v=wM2LtA8y2Vs&list=PLvoq949vwLtZs1xq7kDMmIOhVmhlHsygz&index=3

För att arbeta som Sjuksköterska på SOS Alarm har du:
  • Svensk sjuksköterskelegitimation
  • Talar flytande svenska, har goda kunskaper i engelska
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård (kan vara både akutmottagning eller akutvårdsavdelning), IVA, ambulanssjukvård, anestesi eller motsvarade.
Vi ser att det är meriterande om du har erfarenhet av telefonbedömning eller relevant VUB.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Ansökan

Låter SOS Alarm som en plats för dig? Urval sker löpande men vi vill såklart ta del av din ansökan så snart som möjligt. Du inleder din anställning med en internutbildning med full lön. Utbildningsstarten är flexibel och kan påbörjas under hösten 2023 men även löpande under 2023. Har du frågor kring tjänsten är du mer än välkommen att kontakta Martin von Essen på martin.vonessen@sosalarm.se
Mer info
Kontaktperson
Martin von Essen
Telefon
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
31 okt. 2023 (32 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

SOS Alarm har en unik verksamhet. Dygnet runt, året om hanterar vi larm och koordinerar hjälpresurser vid olyckor, kriser och störningar i samhället. I nära samverkan med våra kunder och partners stärker vi den svenska trygghetskedjan. SOS Alarm ägs av oss alla gemensamt - genom staten och alla Sveriges Kommuner och Regioner. Tillsammans skapar vi ett tryggare Sverige för alla, nu och i framtiden.

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare