Hoppa till innehåll
SKB Stockholms Kooperativa Bostadsförening logotyp

IT-ansvarig till SKB, Stockholm

Publiceringsdatum
08 januari 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Är du en initiativtagande strateg som trivs i en roll med operativa inslag? Har du några års erfarenhet av att driva breda IT-projekt alternativt haft delansvar för IT och arbetat med digitaliseringsfrågor? Motiveras du av möjligheten att ta ett kliv i karriären där du blir övergripande ansvarig och verkar i en nyckelposition för att säkra SKB:s fortsatta digitala utveckling? Då kan rollen som IT-ansvarig på SKB vara ditt nästa steg.

Om tjänsten
Rollen som IT-ansvarig innebär ett strategiskt ansvar för att säkerställa IT inom SKB, både sett till säkerhet, systemlösningar och digitalisering där du initierar, utvecklar och implementerar IT-strategier och driver projekt. I rollen ligger ett stort fokus på att utveckla IT för att i förlängningen göra kundupplevelsen ännu bättre. En spännande och varierande roll där du får stort mandat och möjlighet att göra verklig skillnad.
Till din hjälp har du ett kompetent team av två medarbetare som du coachar och leder i det dagliga arbetet och mot uppsatta mål.

Fokusområden för IT-ansvarig:
  • Att se över hur ska SKBs framtida IT-miljö ska se ut, server- och nätverksmiljö/molntjänster, verksamhetssystem m.m.
  • Drift och internsupport, system och hårdvarumiljö
  • Integrationer
  • Styrning och uppföljning, styrande dokument
  • Objektförvaltning/systemförvaltning
  •  Fiber-/bredbandserbjudande till hyresgäster
  • GDPR och annan relevant lagstiftning
  • Öka IT-mognad, kunskap och IT-säkerhetsmedvetenhet i hela SKB
  • Hållbarhet inom IT
  • Arbeta med omvärldsbevakning, nätverka med branschkollegor och identifiera best practice nu och framöver.
Rollen utgår ifrån SKBs kontor i Bromma och rapporterar till Uthyrnings- och Digitaliseringschef.

Är det här du?
För att vara framgångsrik i denna roll vill vi att du har en akademisk utbildning inom för tjänsten relevant område. Du har fem till sju års erfarenhet av en tjänst med funktionsansvar, kanske som projektledare eller operativt ansvarig, där du arbetat i en bred roll och kommit i kontakt med flera delar såsom IT-infrastruktur, systemadministration, digitalisering och IT-säkerhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med IT in-house.  Har du tidigare erfarenhet från fastighetsbranschen och då gärna bostadssidan är det ett stort plus. Du uttrycker dig väl i svenska i både tal och skrift och har kunskaper i engelska.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad och initiativtagande då du självständigt planerar, organiserar och prioriterar arbetet. Du har en strategisk höjd med kvalitét i fokus, samtidigt som du är handlingskraftig och uthållig.  Vi ser också att du trivs i en kommunikativ roll och har en god samarbetsförmåga eftersom du har breda kontaktytor och en serviceinriktad roll. Vidare vill vi att du uppskattar ordning och reda, har en hög affärsmässighet samt är lyhörd och delar med dig av dina kunskaper till din omgivning.

Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar SKB med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Urvalet av ansökningar och intervjuer sker löpande.

Välkommen in med din ansökan!
 

Liknande Jobb

SKB Stockholms Kooperativa Bostadsförening logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
10 mars 2024 (14 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren