Hoppa till innehåll
SKB Stockholms Kooperativa Bostadsförening logotyp

Handläggare telefoni Servicecenter

Publiceringsdatum
18 januari 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Är du en engagerad och serviceinriktad person som gillar samarbete och kundkontakt? Vill du vara med och utveckla framtidens bästa kundservice? Drivs du av att förbättra och förenkla och har ett starkt kundfokus med erfarenhet av digitala plattformar? Då kan tjänsten som Handläggare telefoni till SKB Servicecenter vara ditt nästa steg i karriären.

Om tjänsten
På uppdrag av SKB söker vi dig som är nyfiken och förändringsbenägen och vill vara med och utveckla SKBs processer och arbetssätt med målet att möta framtidens nya krav och förväntningar på bästa sätt. Du gillar service och bostäder liksom känslan av att varje dag veta att du bidrar till en bra kundupplevelse för de som kontaktar SKB.

I rollen ingår du i ett team av kollegor på SKBs servicecenter som ansvarar för en viktig del av verksamheten – den som fungerar som ett nav för medlemmar, samarbetspartners och medarbetare. Servicecenter har en varierande vardag och en dialog med många, både inom och utanför organisationen. Du kommer tillsammans med dina kollegor driva ett kontinuerligt arbete med att fortsätta utveckla effektiva arbetssätt och en bra kundupplevelse.

Exempel på arbetsuppgifter:
 
  • Du arbetar huvudsakligen med att ge service till SKBs boende och köande medlemmar via telefon, när de har akuta frågor eller behöver hjälp med felanmälan eller svar på allmänna frågor
  • Du hjälper till att svara på frågor som dyker upp eller är den som tar reda på svaren och återkopplar
  • Du hjälper till med att ta emot kundsamtal, besök, felanmälningar i Fast2 och lägger in lavinmeddelanden
  • Du agerar som back-up för de övriga medarbetarna på Servicecenter
  • Du är delaktig i medlemsaktiviteter både fysiskt på kontoret och ute på bostadsområdena, men även i digitala forum
  • Utifrån kundens behov ger du förslag till förändring och förbättring och idéer på smartare och effektivare arbetssätt inom organisationen för att skapa en bra kundupplevelse
Rollen som Handläggare telefoni Servicecenter utgår ifrån SKBs kontor i Bromma och rapporterar till Chef Servicecenter och Förvaltningsstab.

Är det här du?
För att vara framgångsrik i denna roll har du en gymnasial- eller eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet av att arbeta med kundservice, främst via telefon men även skriftligt och i personliga möten. Du har även erfarenhet av att ha arbetat med olika digitala plattformar och har lätt att lära dig digitala system. Du är flexibel och van vid att ställa om och rikta dina insatser där behov uppstår, alltid med ett stort kundfokus. Vi ser också att du tycker om att bygga relationer som präglas av tillit och förtroende.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker efter dig som är kommunikativ, strukturerad och van vid att ta initiativ och har ett högt engagemang för att driva ditt arbete framåt på ett självständigt vis och tillsammans med teamet. Du är en duktig kommunikatör och har förmågan att både förmedla och ta emot information. Du kan uttrycka dig väl i svenska i både telefon och skrift och gillar att ge service och ett bra bemötande.

Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar SKB med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Sofia Gaard på 08-120 50 424. Urvalet av ansökningar och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
 
SKB Stockholms Kooperativa Bostadsförening logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
17 mars 2024 (14 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren