Ekonomiassistent till spännande bolag i Solna
Om tjänsten
SJR söker för kunds räkning en självgående och ansvarstagande ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra. Vår kund är global koncern som har kontor i Solna. Detta är ett konsultuppdrag på 4 månader med start omgående.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara:
- Ankomstregistrering, inklusive kontering och utsändande av faktura för attest
- Bokning av leverantörsfakturor
- Delansvarig för ankommande betalningar av påminnelser, inkassokrav och eventuell delgivningar gällande leverantörsfakturor
Vidare kommer du hjälpa till med mailkorgar och leverantörsbetalningar.
Lämplig bakgrund
För att lyckas i den här rollen behöver du vara självständig och ha goda kunskaper i moms gällande , svensk-, leasing-,EU moms och importmoms och gällande regler för representation och liknande.
Du bör ha goda kunskaper i Exflow och kunskaper i Microsoft Dynamics 365, Finance and operations är meriterande.
Du kommunicerar väl på svenska som engelska både i tal och skrift.
För att lyckas i rollen tror vi att drivs av att ta stort ansvar över dina arbetsuppgifter och driver ditt dagliga arbete självständigt framåt.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Levin på 076 647 16 65. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-12-15.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
SJR söker för kunds räkning en självgående och ansvarstagande ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra. Vår kund är global koncern som har kontor i Solna. Detta är ett konsultuppdrag på 4 månader med start omgående.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara:
- Ankomstregistrering, inklusive kontering och utsändande av faktura för attest
- Bokning av leverantörsfakturor
- Delansvarig för ankommande betalningar av påminnelser, inkassokrav och eventuell delgivningar gällande leverantörsfakturor
Vidare kommer du hjälpa till med mailkorgar och leverantörsbetalningar.
Lämplig bakgrund
För att lyckas i den här rollen behöver du vara självständig och ha goda kunskaper i moms gällande , svensk-, leasing-,EU moms och importmoms och gällande regler för representation och liknande.
Du bör ha goda kunskaper i Exflow och kunskaper i Microsoft Dynamics 365, Finance and operations är meriterande.
Du kommunicerar väl på svenska som engelska både i tal och skrift.
För att lyckas i rollen tror vi att drivs av att ta stort ansvar över dina arbetsuppgifter och driver ditt dagliga arbete självständigt framåt.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Levin på 076 647 16 65. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-12-15.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Sök jobbet
Sista ansökningsdag
11 dec. 2023 (7 dagar kvar)
Område
Yrkesroll
Typ av anställning

Om arbetsgivaren
SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.
Fler jobb från samma arbetsgivare
Liknande Jobb