Controllerassistent till Bring i Västberga

Controllerassistent till Bring i Västberga

SJR tillsätter nu en vass Controllerassistent till en spännande roll hos vår kund Bring som sitter i fina lokaler beläget i Västberga, strax söder om Stockholm.

Du välkomnas till ett härligt gäng och en flexibel arbetsplats där det finns möjlighet att utvecklas samt att arbeta på distans några dagar i veckan. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och som pågår i 6 månader. Därefter finns för rätt person goda möjligheter till förlängning eller direktanställning hos kunden.

Arbetsuppgifter:
  • Bokslutsarbete bestående av bland annat reservationer och ombokningar
  • Fylla i analysmallar. Hämta ut data från flera olika källor för sammanställning och avstämning
  • Stötta distriktschefer samt övrig stab inom Operations
  • Kontakt med vårt redovisningscenter i Helsingborg
  • Hantera leverantörsfakturor avseende koncernkostnader
  • Ansvara för sammanställning av leverantörsavtal

Vem söker vi?


För att lyckas som Controllerassistent tror vi att du har utbildning inom ekonomi på högskole-/universitetsnivå eller motsvarande. Du bör även vara mycket kunnig i Excel samt ha övrigt goda datakunskaper. Vidare ser vi gärna att du som söker har några års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och vill nu ta steget och utvecklas vidare i en mer controllerinriktad ekonomiroll.

Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann och flexibel samt är van att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. Du har god förmåga att prioritera arbetsuppgifter utifrån behov och att hålla deadlines är en självklarhet för dig

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-02-20.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.


SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.


För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy
Mer info
Kontaktperson Gustav Kendel
Telefon 076-647 16 45
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 14 mars 2023 (47 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.