Programmatic Solutions Manager till Schibsted Marketing Services (Vikariat)
Vill du vara med och driva den digitala utvecklingen framåt?
Vi på Schibsted Marketing Services letar efter en person som vill axla rollen som Programmatic Solution Manager för ett vikariat på 12 månader, gärna med start i början av Januari 2023!
Som Programmatic Solutions Manager ingår du i ett team som ansvarar för den programmatiska affären på Schibsted Marketing Services. Din uppgift är att stötta försäljningsavdelningen i specifika produkt- och teknikfrågor för att driva den programmatiska försäljningen. I rollen som Programmatic Solutions Manager har du fullt mandat att paketera och presentera Schibsteds hela programmatiska erbjudande. I ansvaret ligger även att inspirera och utbilda kollegor på annonsavdelningen såväl som att ha möten med kunder och mediebyråer. Tillsammans med andra stakeholders jobbar vi med att ta fram nya typer av affärskoncept, samarbeten och produkter. Som Programmatic Solutions Manager ligger också ett stort ansvar att se till att vi harmoniserar vårt automatiserade erbjudande mot marknaden.
Arbetsuppgifter och ansvar:
-
Ditt primära ansvar är att vara en specialist inom automatiserade köp. Vårt mål är att göra alla kunder glada och nöjda!
-
Bidra till att vi når annonsavdelningens totala säljmål och intäktsmål.
-
Utveckla djup förståelse för kundens affärsbehov och utmaningar.
-
Erbjuda standardiserade och skräddarsydda programmatiska lösningar som matchar kundernas mål och budget.
-
Följa upp och rekommendera köpsätt, budgivningsstrategier och våra produkter hos annonsörer och mediebyråer.
-
Bidra till att coacha och utbilda säljet för att på bästa sätt driva vår automatiserade affär framåt.
-
Vara aktiv i omvärldsbevakningen och se till att Schibsted är uppdaterad och med i annonsutvecklingen.
-
Vara Schibsteds ambassadör inom automatiserade köp internt och externt.
-
Bistå med strategi och proaktivt föreslå förbättringar när det kommer till automatiserade köp.
-
Jobba nära andra stakeholders på Schibsted
Vem är du?
Vi tror att du har minst fem års erfarenhet av programmatic och/eller media. Du kanske har jobbat på en mediebyrå eller hos en publicist tidigare. Som person tror vi att du är social, driven och ansvarsfull. Du tycker om att jobba i en miljö där det är högt tempo och trivs att jobba med många sociala kontakter. I denna roll behöver du behärska både det svenska och engelska språket i tal och skrift.
För oss är rätt person och inställning det viktigaste.
Vi tror att du:
-
Vill jobba i en fartfylld miljö
-
Är intresserad av annonsteknik
-
Gillar att jobba i flera projekt tillsammans med andra funktioner inom organisationen
-
Har en positiv inställning och gillar utmaningar
-
Trivs med att jobba mot många interna och externa kontakter
Ok, så varför ska du välja oss?
Vi har bra förmåner såsom: härliga medarbetare, flexibel arbetsplats, mobiltelefon, Macbook laptop, friskvårdsbidrag och fina kontor i centrala Stockholm. Vi älskar också vad vi gör och vi tror starkt på vår vision - empowering people in their daily life.
Empowering you!
Vi bryr oss om dig och fokuserar både på din personliga och professionella utveckling. Därför har vi skapat Schibsted Life, vårt friskvårdsinitiativ! Målet är att skapa en god arbetsmiljö där du kan växa både som professionell och privat person, känna dig engagerad i ditt arbete och tycka om att gå till jobbet varje dag.
Om teamet
Teamet består av mig , Gustaf Möllefors som närmaste chef, och mina fantastiska medarbetare som varje dag jobbar för att skapa affärsnytta för alla Schibsted´s bolag genom den programmatiska annonsaffären. I teamet har vi höga ambitioner, vi är inkluderande och peppiga mot varandra, vi arbetar självständigt och som ett vinnande team. Vi har också väldigt roligt ihop vilket sätter guldkant på vardagen!
Om tjänsten
Tjänsten är ett vikariat. Vi jobbar med löpande urval - så skicka in din ansökan redan idag! Du kommer även få en enkätundersökning skickat till dig från TrustCruit, svara gärna på den!
Välkommen med din ansökan!
Vid frågor, tveka inte att kontakta Gustaf Möllefors, Head of Programmatic
gustaf.mollefors@schibsted.com, 070-7887744


Om arbetsgivaren
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra tjänster, genom marknadsplatser som Blocket, Finn och Oikotie; mediehus som Aftonbladet, Aftenposten, SvD och VG; och digitala tjänster som Lendo och Prisjakt. Vi hjälper också nya lovande företag att växa. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. Vår ambition är att upprätthålla ett transparent och öppet samhälle där vi kan lita på varandra.
Fler jobb från samma arbetsgivare
Liknande Jobb